zaterdag 1 augustus 2015

Testing: Lovea Bio Sun Spray SPF 15

Lovea: I love it!

Sinds een dermatoloog me ooit eens vertelde dat de beste dagcrème nog altijd een zonnecrème is, ben ik een fervent gebruiker, winter en zomer. Afgelopen tijd heb ik een paar biologische zonnecrèmes van webshop Solobiomooi getest. Solobiomooi heeft enkel cosmeticaproducten die ecologisch zijn en niet getest zijn op dieren. Helemaal wat ik wil. Vandaag is het de beurt aan de zonnecrème Lovea Bio Sun Spray SPF 15.



Eerlijk product
Als ik al producten gebruik, dan moeten ze natuurlijk zijn, vrij van parabenen, siliconen en vrij van wat voor synthetische rommel dan ook. Gelukkig zijn er tegenwoordig dergelijke producten te vinden, vooral bij webshop Solobiomooi.
Zoals de Lovea Bio Sun dat uit 99,9% natuurlijke ingrediënten bestaat en 12 % organische ingrediënten, onder andere arganolie, kokosolie en vitaminen. De 100% minerale zonnefilters op basis van titaniumdioxide beschermen de huid optimaal tegen UVA- en UVB- straling en dat merk je. 

Natuurlijke bescherming tegen de zon

Geen gelige vlekken
De Lovea Bio Sun Spray SPF 15 (ook verkrijgbaar in SPF 30) is een hydraterende en beschermende zonnespray die je zowel voor je lichaam als je gezicht kunt gebruiken. Ik vind het een fantastisch product! Al jaren gebruik ik winter en zomer, het hele jaar door dus, zonnecrème als dagcrème. De meeste echter laten vieze gelige vlekken na op witte kledij en blijven lang plakkerig aanvoelen. De Lovea Bio Sun Spray doet beide niet! Hij dringt snel in de huid en je kledij blijft schoon.

Langer houdbaar
Door de spray is het makkelijk smeerbaar en te doseren. Geen overtollige crèmegebruik, maar net wat je nodig hebt. En doordat de dop afgesloten is, de lucht er niet bij kan, behoudt de crème ook langer zijn effectiviteit.

Handige spraydop

Kokospalmen en stranden
De Tahitiaanse monoï-olie geeft een heerlijk exotische kokosgeur waardoor je zelfs in de winter een beetje een vakantiegevoel krijgt. Sterke geuren maken me vaak misselijk, maar deze is lekker subtiel en natuurlijk.

Mijn besluit

Een fantastisch, goed werkende en zachte zonnebescherming die bovendien geen gele vlekken op je kledij achterlaat. Ik zou zeggen: in huis halen dit product! Zelden ben ik zo tevreden geweest over een zonnecrème.
Lovea - Ga de zon niet in zonder!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten