zondag 30 augustus 2015

Testing: Boho mascara

Boho: natuurlijk en mooi!

Nooit gedacht dat het bestond, maar nu ik het ontdekt heb, laat ik het niet meer los: een mascara gebaseerd op natuurlijke ingrediënten. Geen oogirritaties meer!

Uitgebalanceerd
Eindelijk heb ik een mascara gevonden die mijn wimpers mooi doet uitkomen zonder een dikke laag te hoeven gebruiken, wat dan weer klontert. Het ideaal formaat borsteltje smeert net genoeg zodat het niet te dik maar ook niet te weinig mijn wimpers bedekt. Mijn wimpers zien er echt langer en dikker uit met Boho mascara.



Bekentenis
Ik moet iets bekennen. Ik heb een tijdje, tussen het gebruik van Boho, een supermarkt mascara gebruikt, omdat ik die nog liggen had en niet houd van verspilling en zomaar wegwerpen. Maar... de straf kwam snel in de vorm van een oogontsteking. Intuïtief wist ik al dat ik die 'slechte' mascara niet moest gebruiken en kijk, ik had beter geluisterd. Zodra ik Boho opnieuw gebruikte, waren mijn ogen prima in orde.
Boho: hippie-chic


En voor het naar bed gaan...
Bij mijn vorige mascara moest ik soms twee tot driemaal met een watje make-up remover gebruiken voor mijn wimpers weer zichtbaar werden. Met Boho mascara heb ik dat absoluut niet; het is enorm vloeiend en makkelijk verwijderbaar.

Waterproof?
Nee, maar dat vind ik juist een pluspunt. Luister, als je gaat zwemmen heb je toch geen make-up nodig? En als mascara waterproof is, dan betekent het dat er rotzooi in zit waardoor het zo goed aan je wimpers plakt. Bijkomend voordeel: je hebt niet eens make-up remover nodig, want zelfs met water was je het zo weg. Beter voor de portemonnee en het milieu.

Natuurlijk!
Ik had soms last van prikkende ogen bij het gebruiken van mascara of het gebeurde wel eens dat er brokjes afbraken en in mijn ogen terechtkwamen (dat had al een alarmbel moeten laten rinkelen voor het opnieuw gebruiken, niet?). Boho mascara is daarin echt een unicum, want doordat het voor 99% uit natuurlijke ingrediënten bestaat, kunnen mijn gevoelige ogen het perfect verdragen. Geen oogontstekingen of prikkende ogen meer. Boho heeft mijn ogen gered!
 
zonder Boho
met Boho


Nou, wat zit er dan in?
Onder andere sheaboter, vitamine E en bijenwas, en het is algemeen bekend dat bijenwas niet alleen verzorgend is, maar ook helend werkt. En wat ik minstens zo belangrijk vind: het is dierproefvrij!  

Hippe hippie design
Ook de uitstraling is zo origineel. Een kartonnen hoesje wat de natuurlijkheid van het merk benadrukt, een sierlijk bloemetje en frisse kleuren. Een mascara die je ogen niet alleen mooi maakt, maar ook mooi oogt in je make-up tasje!

Besluit

Een perfect 'groene' mascara voor stralende ogen en waarbij je geen make-up remover hoeft te gebruiken. Bij Solobiomooi ben je aan het juiste adres om deze mascara aan te schaffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten