vrijdag 21 augustus 2015

Testing: Biosolis Face Body SPF15


In deze blog het belang van een zonnecrème, ja zelfs in de komende wintermaanden (sorry, sorry, dat ik die al meld, maar die komt er hoe dan ook aan), en de bullshit rond alle andere crèmes. Waarom altijd een zonnecrème? Dat zal ik jullie uitleggen.

Crèmepjes crèmepjes aan de wand, wie is...
Antirimpel, anticellulitus, antidit en antidat, en we smeren maar, want wat niet baadt, schaadt niet, denken we. Baadt het niet... Waarom iets gebruiken dat geen enkel effect heeft? Dan kun je zowel chocopasta op je huid smeren. De kans is groot dat dit nog meer effect heeft dan een dure dagcrème.



Schaadt het niet...
Verkeerde crèmes schaden trouwens wel degelijk: ze kunnen de huid sneller verouderen, acne en pigmentvlekken veroorzaken en noem maar op, de lijst is eindeloos. Rimpels kun je niet zomaar wegtoveren en de dosis vitamine A die nodig is om ze tegen te gaan is zo hoog dat het enkel op doktersvoorschrift te verkrijgen is, dus het is zeker niet te koop in de parfumerie of supermarkt.
Geen enkele crème dringt trouwens diep genoeg in de huid om effect te sorteren. Weg dus met al die troep!

Wat helpt dan wel?
Dagcrèmes met een minimum van factor 15 zonnebescherming en dat zowel tegen UVB- als tegen UVA-stralen beschermt. Je kunt het jezelf ook makkelijker maken en, zoals ik, gewoon het hele jaar door een zonnecrème gebruiken, zoals Biosolis, verkrijgbaar bij Solobiomooi. Die heb ik eventjes getest voor jullie.


Natuurlijke zonnecrème
Biosolis SPF15 is een hypoallergeen product en het bevat geen nanodeeltjes, waardoor ze volkomen veilig te gebruiken is voor mensen met een gevoelige huid, zoals de mijne. Hoewel ik wel bruin, heb ik niet alleen een matige zonneallergie, maar krijg ik ook snel pigmentvlekken. De ingrediënten in deze zonnecrème zijn daarom ideaal en njammie. Want zeg nou zelf: aloë vera, sheaboter, jojoba olie en wortelextract. Ze klinken niet alleen lekker, ze zijn ook erg goed voor de huid. Stuk voor stuk grote weldoeners.

Voor de zwemmers onder ons
Duik je graag het zwembad of de zee in? Geen probleem, want de zonnecrème is waterbestendig. Plons zoveel je wil, je huid blijft beschermd tegen de zon. Ondanks de watervaste structuur laat ze toch geen vlekken na op witte kledij. Dat heb ik uitvoerig getest, want ik vind het geen onbelangrijk kenmerk van een zonnecrème.

Smeerbaarheid
Biosolis is bovendien een voedende crème die toch makkelijk uitsmeert. Soms heb je van die dikke, vette zonnecrèmes die je ellenlang moet uitsmeren voor ze de huid intrekken. De crème van Biosolis heeft dat niet; een vloeibare crème die meteen door de huid opgenomen wordt.


Zachte geur
De geur associeer ik als typisch die van zonnecrèmes, maar op een subtielere manier. Lekker zacht dus, maar niets bijzonders.

Mijn besluit
Een uitstekende dagcrème en beschermer tegen de zon, en dat met ingrediënten die puur natuurlijk zijn en fantastisch zijn voor de huid. Voeding en bescherming in één!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten