dinsdag 11 augustus 2015

Testing: Lavera After Sun


Ik had het al eerder over het gebruiken van zonnecrème als dagcrème, het hele jaar door. Wel, als nachtcrème gebruik ik sinds jaren voornamelijk aftersun producten. Ik was heel benieuwd naar het natuurlijke merk Lavera, te vinden bij Solobiomooi, en heb die dus getest.


Natuurlijke effectiviteit
Eerst even opsommen wat er in de Lavera aftersun zoal te vinden is: onder andere calendula (goudsbloem) en zonnebloemolie. Helemaal goed. Bij goudsbloem is bewezen dat het geneeskrachtig en ontstekingswerend voor de huid is. Zonnebloemolie werkt dan weer verkoelend, wat je na het zonnen zeker kunt gebruiken. Verder gebruikt Lavera aftersun als UV-filter titaniumoxide in plaats van zinkoxide. Oké, maar wat is titaniumoxide? Wel, het is een witte, ondoorzichtige en natuurlijk voorkomende mineraal. Zo, dat weten we ook weer.


Zoveel pluspunten
Lavera bevat niet alleen natuurlijke ingrediënten, waardoor het voor mensen met een probleemhuid of gevoelige huid veilig is om te gebruiken, het is ook dierproefvrij. Bonuspunten! Dat is nog niet alles. Het product bevat geen conserveringsmiddelen of geurstoffen. Ik kan niet meer zo goed tegen sterke parfumgeuren sinds ik nog amper zeep gebruik en me voornamelijk alleen met water was. Maar gelukkig, de geur van Lavera is 100% natuurlijk en geloof me als ik zeg: het is een heerlijk, subtiel aroma.

Komt het zijn belofte na?
Wat wil ik, of beter gezegd mijn huid, voornamelijk na het zonnen? Verfrissing en verzorging. We zijn gek op de zon en het is uitstekend voor onze gemoedstoestand, maar we mogen niet vergeten dat ons grootste orgaan, de huid, wat minder goed tegen de zonnestralen kan. Ik heb dan ook nog een, meer dan bij anderen, zongevoelige huid. Daarom, alleen het beste van het beste voor mijn huid. Lavera aftersun geeft me dit. Ik voel de heilzame verkoeling meteen na het aanbrengen. Mijn huid voelt zacht en verzorgd aan, en het kan weer tegen een volgende dosis zonne-energie.


Waar kun je dit fantastische en onontbeerlijke product vinden? Hier bij Solobiomooi.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten