zondag 5 november 2023

Review: A touch of ruin (Hades x Persephone) - Scarlett St. Clair

Alles lijkt zich tegen Persephone en Hades te keren. Kan het lot hun liefde ruïneren? 'A touch of ruin' is het tweede deel in de populaire TikTok-hitserie Hades x Persephone.

In 'A touch of ruin' – het tweede deel van de Hades x Persephone-serie van Scarlett St. Clair – is Persephones relatie met Hades openbaar geworden. De daaropvolgende mediastorm dreigt haar te ontmaskeren als de godin van de Lente. Het wordt alleen maar erger wanneer een vreselijke tragedie Persephones hart breekt en Hades weigert haar te helpen. Wanhopig neemt ze het heft in eigen handen en sluit ze deals met ernstige gevolgen. Geconfronteerd met een kant van Hades die ze nooit heeft gekend en een verpletterend verlies, vraagt Persephone zich af of ze echt Hades’ koningin kan worden. 'A touch of ruin' is het tweede deel van de populaire Hades x Persephone-serie van Scarlett St. Clair. Eerder verscheen ook 'A touch of darkness'.

Na een prachtig eerste deel, is dit tweede deel ook weer een page-turner. En in weer een mooie uitvoering met sprayed edges.

We komen meer te weten over de activiteiten van Hades in de bovenwereld, er duikt een onverwachte vriendschap op tussen Persephone en een andere god, er is een vreselijke, trieste gebeurtenis, hoog oplaaiende ruzies, en nog veel meer. Kortom, een verhaal boordevol belevenissen over liefde, vergeving, vriendschap, familie, verraad en seks, zeker veel seks ;-).

De relatie tussen Hades en Persephone kent zijn dieptepunten. Soms vond ik de reactie van Persephone een beetje kleinzielig en vervelend, dat was het enige minpuntje in het boek. Ik bedoel, Hades had natuurlijk al een erg lang leven voor hij haar ontmoette, dus hoe ze op sommige nieuws reageerde, vond ik truttig. Dat terzijde, heb ik genoten van hun goedmaakmomenten en is hun liefde heerlijk om te volgen.

Houd je van mythologie in een modern jasje, een intens liefdesverhaal, originele fantasy, en broeierige, ontzettend hete seks, dan zul je van deze serie smullen!

Kom maar op met deel 3!

9789020550665