dinsdag 14 november 2023

Review: Advocaat van de duivel - Steve Cavanagh



Nu extra scherp geprijsd! Lukt het Eddie Flynn een onschuldige man te redden, voordat hij zelf slachtoffer wordt?

Advocaat van de duivel van Steve Cavanagh is het zesde deel in zijn bestsellerserie met Eddie Flynn in de hoofdrol.

Ze noemen hem de koning van de dodencel. De ambitieuze officier van justitie Randal Korn ziet graag dat gevangenen worden geëxecuteerd. Zelfs als ze niet schuldig zijn.

Andy Dubois is zo iemand, opgepakt voor de moord op een jong meisje. Maar waar Korn nu niet op heeft gerekend, is de New Yorkse advocaat Eddie Flynn. Want die is vastbesloten deze onschuldige man uit een corrupt systeem te redden, en de echte moordenaar te vinden. Hoe gevaarlijk het ook is.

Over een week zal de rechter het vonnis voorlezen, maar zal Eddie dan nog leven?
Ik ben werkelijk stapelgek op de boekenreeks van Cavanagh met Eddie Flynn en zijn medewerkers in de hoofdrol. 

Zoals altijd weet de auteur verschillende verhaallijnen ingenieus met elkaar te verweven tot een superspannende thriller. Hoe hij het rechtssysteem en moordonderzoeken met elkaar verweeft is echt heel erg slim gedaan. 

Eddie en zijn medewerkers zijn zalig om te volgen. Allen zo verschillend, maar met slechts één doel: het opkomen voor degenen die dat niet voor zichzelf kunnen. 

De auteur schroomt er ook niet voor om de racistische groepen scherp aan te vallen, om de corruptie in het rechtssysteem (én de doodstraf) en bij de politie aan te pakken. Zoals altijd leerde ik weer een boel bij en gruwde ik van sommige dingen behoorlijk. 

Jammer genoeg had ik dit boek veel te snel uit, maar toen zag ik tot mijn opluchting dat er nog een boek van Cavanagh op me ligt te wachten. Niet voor lang alleszins. 

Een rechtbankreeks die zijn gelijke niet kent en gewoonweg té verslavend is.

Nederlands 
Paperback 
9789021043227 
17 oktober 2023 
400 pagina's
Luitingh-Sijthoff
15 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten