dinsdag 31 mei 2016

Testing: Sun Safe factor 15 zonnebrand - The Ohm Collection + VLOG


The Ohm Collection is een verbazingwekkend bedrijf van verzorgingsproducten. Hun naam is een eerbetoon aan het Ohm symbool dat al duizenden jaren bestaat en uit de boeddhistische en hindoeïstische cultuur komt. Zo zeggen ze: met hun producten willen ze kennis uitwisselen en mensen bewust maken van een hogere levenskwaliteit.
 

Respect voor leven
Al hun producten zijn gemaakt met natuurlijke ingrediënten, essentiële oliën van de hoogst mogelijke kwaliteit. Bovendien is ieder product handgemaakt met respect voor het plantenleven en het dierenrijk. Ze gaan zelfs zo ver, en dat vind ik fantastisch, dat er geen schadelijke stoffen in zitten die een impact hebben op het zeeleven, dus je kunt er gerust het water mee in.

De Sun Safe factor 15 (en 30)
Deze zonnebrand bestaat uit non-nano zinkoxide. Waarschijnlijk denk je nu net als ik: wat zijn dat voor dingen? Wel, zinkoxide is een mineraal dat alle straling onder de 360 nanometer absorbeert, wat dus de ultieme bescherming biedt tegen UV-licht. Het is vele malen beter voor je huid omdat het, in tegenstelling tot synthetisch gemaakte chemische ingrediënten die in de meeste zonnecrèmes aanwezig zijn, niet door de huid opgenomen wordt en toch effectief beschermt. Nano's zijn deeltjes die kleiner dan 100 nanometer of 100 miljardste van een meter zijn. Non-nano betekent (in Europa) dat als <50% van de totale deeltjes in de verdeling binnen de 1-100 nm vallen, het product de label 'non (of niet)-nano' mag gebruiken. Nanodeeltjes zijn namelijk niet alleen slecht voor jou, maar vooral voor het milieu.

Happy skin!
O, waw, ik ben nooit eerder zo happy geweest dat ik een product mocht testen. Zonnecrèmes zijn mijn ding, ik kan echt niet zonder, dus was ik benieuwd, maar ook sceptisch naar deze uit The Ohm Collection. Ik dacht: waarom zou deze bijzonder zijn, anders dan de andere biologische zonnecrèmes die ik al getest heb?

Wel, na weken van testen kan ik het volgende zeggen: ik ben flabbergasted, nee, zelfs meer dan dat, en dan uiteraard in positieve zin. Wat een fantastisch product! Een hydraterende zonnecrème die duidelijk verzorgt, want mijn huid straalt erdoor en voelt soepel aan. Daar hebben volgende ingrediënten mee te maken: jojoba-olie, cacaoboter en frambozenzaadolie. Het beschermt fantastisch, want ik durf nu zelfs af en toe in de zon zitten, en het laat geen gele vlekken op mijn witte kledij achter, wat ook niet onbelangrijk is, vooral in de zomer wanneer je vaker bleke kleren draagt. Het pompje zorgt dat je goed kan doseren en is handig in gebruik. Maar de kers op de taart, de aangename verrassing, was het volgende: de geur! Een geur die werkelijk zo lekker is dat het me uren na het opsmeren nog steeds een happy gevoel gaf. Je blijft het lang ruiken, een zoete warme geur die aan tropische vakanties en zwoele avonden doet denken.


Ik ben verkocht! Mijn huid heeft de Sun Safe zonnebrand in haar hart gesloten! Behalve online, kun je de producten van The Ohm Collection ook in heel veel winkels vinden. Hier een volledige lijst van verkooppunten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten