maandag 8 oktober 2018

Review: Insomnia – Jilliane Hoffman



Na de vondst van het mobieltje en de bebloede jas van de vermiste 17-jarige Mallory, is de politie in de hoogste staat van paraatheid. Mallory voldoet aan het profiel van de slachtoffers van de seriemoordenaar die zich in tweets aan de FBI ‘Handyman’ noemt. Als Mallory twee dagen later verward en bebloed wordt aangetroffen en zegt ontsnapt te zijn aan de Handyman is er geen reden om aan haar verhaal te twijfelen. Of toch wel? Heeft zij nu juist zijn aandacht op haar gevestigd en is zijn jacht nu echt begonnen?




Ik ben razend enthousiast over dit boek!

Dit is nou eens een thriller die zich buiten de gekende banen beweegt. Geen klassieke opbouw van rechercheurs die achter een seriemoordenaar aangaan, maar zoveel meer.

Het begint wel typisch wanneer we special agent Bobby Dees volgen wanneer hij de vermissing van Mallory onderzoekt. Mallory wordt tenslotte teruggevonden, blijkbaar ontsnapte ze aan de seriemoordenaar ‘Handyman’.

Maar niks in dit boek is zoals je verwacht en je wordt continu op een verkeerd spoor gezet. De wendingen die dit verhaal neemt zijn er heel wat, en dan tot de allerlaatste pagina.

Na het deel van special agent Dees en Mallory, volgt er een ander deel in het boek, waarbij we het leven van Mallory vier jaar later volgen. Een andere invalshoek dus.

Toch komt daar op een gegeven moment ook weer agent Dees bij te kijken. Ik mocht hem wel, net als vele andere personages, zoals ook Mallory (hoewel je haar aanvankelijk zal verafschuwen).

Ik wil niet te veel verklappen, maar laat ik zeggen dat ik genoten heb van iedere superboeiende pagina. De karakters staan er sterk en levendig. De spanning komt met vloedgolven op je af en gelukkig zijn er af en toe rustigere periodes (die absoluut niet saai zijn) want anders kon ik het niet meer aan verder te lezen. Het leest verder interessant en vlot.

Kortom, een thriller met een grote T.

Vanaf nu volg ik Jilliane Hoffman met ieder werk dat ze nog publiceert.

Superaanrader!!!

Jilliane Hoffman


ISBN: 9789026144455

Uitgeverij: De Fontein

Pagina’s: 383

Prijs: 19,99




Geen opmerkingen:

Een reactie posten