vrijdag 19 oktober 2018

Review: De echtgenote – Alafair Burke



Wanneer Jason, een bekende en briljante professor, door een jonge studente wordt beschuldigd van seksueel wangedrag, wordt zijn echtgenote Angela gedwongen om een tweede blik te werpen op zowel de man met wie ze trouwde als de vrouwen die ze weigert te geloven. En dan brengt een andere vrouw, Kerry Lynch, een nog verontrustender aantijging naar voren en begint Angela's perfecte leven uiteen te vallen. Jason houdt vol dat hij onschuldig is en Angela gelooft hem. Nog wel. Want als Kerry plots verdwijnt, begint haar twijfel het te winnen van haar loyaliteit als echtgenote. Als ze wordt opgeroepen voor Jason te getuigen, realiseert ze zich dat er duistere geheimen naar boven kunnen komen. Geheimen die ze liever voor zich houdt…




Een aangename thriller, zo kan ik het kort omschrijven.

Het is niet zo dat ik op het puntje van mijn stoel zat, maar ik werd toch af en toe op het verkeerde been gezet. Hoewel ik na een poosje vermoedens in de juiste richting kreeg, kwam het meeste toch onverwachts. De details en hoe alles precies in elkaar past, zijn zeker goed gevonden.

Angela komt als naïeve, onderdanige vrouw geloofwaardig over. Toch kon ik niet volledig met haar meeleven. Ook niet met de overige personages trouwens.

Ik heb wel heel wat bijgeleerd over het Amerikaanse rechtssysteem, de loopholes en dergelijke. Dat vond ik interessant.

Laat ik het zo zeggen: ik heb het boek met plezier gelezen en het verhaal heeft een sterk plot, maar het springt niet uit het grote aanbod van thrillers, het had nergens iets bijzonders.

Alafair Burke


ISBN: 9789401610049

Uitgeverij: Xander

Pagina’s: 350

Prijs: 19,99




Geen opmerkingen:

Een reactie posten