zondag 3 december 2017

Cadeautip voor de feestdagen | Getest | FOREVER | aloë vera geïnspireerde producten


Ik ben gek op de aloë vera plant met zijn vele helende eigenschappen en schoonheidsbevorderende effecten. De voordelen van de aloë vera plant zijn eindeloos. Ik zal ze dus niet allemaal opnoemen, maar enkele zijn in functie van dit artikel wel interessant om te weten en heb ik kunnen uittesten aan de hand van de fantastische producten van Forever.


Waarom Forever?
Kijk, de brochure van Forever meldt dat de aloë vera planten op hun plantages met de hand geoogst worden, dat de gel zorgvuldig uit het blad losgemaakt wordt en daarna voorzichtig gestabiliseerd wordt door een speciaal gepatenteerd proces, en dat allemaal binnen enkele uren zodat je de meest pure vorm van aloë vera in jouw product krijgt.

Dat is allemaal best, maar wat ik het belangrijkste vind is dat hun producten de eerste waren die het internationale keurmerk voor consistentie en puurheid kregen van de Aloe Science Council (een non-profit organisatie voor de aloë vera industrie) omdat hun producten werkelijk uit bijna alleen maar aloë vera bestaan, dat in tegenstelling tot andere producten waarbij dat vaak maar een klein percentage is. Daar bovenop heeft de Forever Aloe Vera Gel, hun bestseller,dit jaar tijdens de 'Swedish Health Awards' de award 'Health Boost van het jaar' gewonnen. (Om deel te nemen moet je genomineerd worden. Consumenten nomineerden hun favoriete producten in de categorie 'gezondheid' en de jury bestond uit tien gezondheidsexperts, redacteuren en marketeers) 

Huidverzorging

Feit
Aloë vera kan pigmentatie, jeuk, ontstekingen, zwellingen en donkere vlekken verminderen. De vitamines C en E zorgen voor rimpelherstel doordat de huid gehydrateerd en verstevigd wordt. Daarbovenop: aloë vera gel dringt dieper in de huid dan andere ingrediënten en dringt zelfs viermaal sneller de huid in dan water.

Testing: Aloe Propolis Creme en de Aloe Vera Gelly
De eerste is een rijke romige mix van aloe vera, bijen propolis (een stof die door bijen verzameld wordt van knoppen van bepaalde bomen), kamille extracten en smeerwortel. En verder: de vitamines A en E en aminozuren (organische verbindingen waaruit eiwitten zijn opgebouwd). Volgens de brochure is het een perfecte vochtinbrenger en werkt het kalmerend.
De tweede (de gel) zou helpen bij een droge of schrale huid en brandwonden. Vooral een verzachtende en verkoelende werking dus en ook te gebruiken als aftersun.
Prijs: 25,41€ en 19,36€

Oordeel
Zo, niet niks. Maken de producten hun beloftes waar?
Ja, dat doen ze, en meer dan dat. 's Morgens gebruikte ik de crème en 's avonds soms de gel. Ik had droge wangen door de kou buiten en de centrale verwarming binnen. Dat kreeg ik niet weg met mijn vorige crèmes, maar wel met de Aloe Vera Gelly. En dat al na enkele dagen! Verder gaf de crème alles wat een goede dagcrème behoort te doen: een zachte, soepele huid die gezond aanvoelt. Mijn gezicht ziet er uitgeslapen en gladder uit. En praktisch gezien: de Aloe Propolis is een volle, maar toch makkelijk uit te smeren crème.
Missie geslaagd!

Testing: Relaxation Shower Gel
Kalmerend, verzachtend, verkwikkend en hydraterend luiden de beloftes.  Het bevat uiteraard aloë vera en daarnaast etherische oliën.
Prijs: 21,30€

Oordeel
Een zachte douchegel, zeker weten. Je voelt gewoon dat het je huid enkel met positieve effecten verzorgt. Geen droge huid nadien!
De geurcombinatie van lavendel, bergamot, citroen en komkommer extract was niet mijn soort van geur, iets te zwaar en mannelijk voor mijn smaak, maar de meesten zullen die zeker lekker vinden.

Haarverzorging

Feit
Aloë vera versnelt je haargroei en vermindert roos.

Testing: Aloe-Jojoba Shampoo en Conditioning Rinse
Deze producten bestaan uit 100% gestabiliseerde aloë vera gel. De shampoo is verrijkt met jojoba-olie en de conditioner met Macadamia notenolie. Ze zouden mijn haren meer volume moeten geven, zachter moeten maken en meer glans, waardoor mijn haren makkelijker in model te krijgen zouden zijn. Superpositief puntje: geen sulfaten (= zouten of esters van zwavelzuur en nogal agressief) in de shampoo!
Prijs: respectievelijk 22,02€ en 20,33€

Oordeel
Het is echt zo! Net na het wassen met beide producten vond ik mijn haar zwaar en stroef aanvoelen en had ik er niet zo'n goed gevoel bij, maar... Meteen na het drogen waren mijn haren superzacht en ja, ze waren makkelijker in model te brengen en ook te houden. Bovendien heb ik mijn haren nooit eerder zo glanzend gezien. Ik had haren uit een shampooreclame!
Eerlijk: de geur vond ik iets minder, maar zeker niet slecht. Het is een kruidige geur die misschien meer geschikt is voor de mannen.
Mijn haren zagen er super uit, dat zagen zelfs anderen, want ik heb er een paar keer een complimentje over gekregen!
Thumbs up!

Tandpasta

Feit
Aloë vera gaat een slechte adem tegen en werkt ontstekingsremmend.

Testing: Forever Bright Toothgel
Hiermee poetsen zou gezond tandvlees geven en perfecte mondhygiëne. Het bevat aloë vera gel en bijen propolis. Een kleine hoeveelheid doorslikken kan geen kwaad − want het bevat geen giftige fluoride − en is zelfs aan te raden bij een opkomende keelontsteking (volgens een externe bron en tester).
Prijs: 9,92

Oordeel
O yes! Wat een heerlijke tandpasta (nooit gedacht dat ik dit nog over een tandpasta zou zeggen). Mijn tanden voelen heerlijk schoon en fris na gebruik. De meeste tandpasta's hebben zo'n chemische bijsmaak, maar dat heeft deze niet. Aanrader dus.

Nog enkele Forever toppertjes!
·         De Forever Hand Sanitizer om hygiënisch te reinigen en bacteriën tegen te gaan. Een makkelijk mee te nemen klein flesje met de frisse, heerlijke geuren van citroen en lavendel.

·         De Aloe Hand Soap. Niet minder dan 100% pure aloë vera gel. Mijn handen waren niet alleen schoon, maar bleven naderhand zacht aanvoelen.


·         De Aloe Heat Lotion. Aanrader voor degenen die vaak spierpijnen hebben aan de rug of nek! Het verwarmt de huid en maakt de spieren losser. Tip: gebruik deze lotion ook bij hoofdpijn. Het vermindert hoofdpijn door een klein beetje op de slapen aan te brengen.


·         Nog zoveel meer fantastische producten! Vraag dus zeker eens een brochure aan (zie contactgegevens onderaan) zoals...

Smakelijk!
Elke dag heeft ons lichaam verscheidene vitamines en mineralen nodig. Aloë Vera-sap bevat daar een heleboel van. Er zit vitamine A, B1, B2, B12, C, en E in en niacine en foliumzuur. Daarnaast bevat het ook chroom, magnesium, mangaan, zink, koper, kalium, ijzer, natrium en calcium. Daarom heeft Forever ook een heel gamma aan voedingsproducten en supplementen en zelfs dranken! Wil je afslanken of een darmcleansing, dan heeft Forever ook daar de nodige hulpmiddelen voor.

Waar te koop?
Net zo overtuigd als ik? Neem dan deel aan een van de beauty workshops die regelmatig plaatsvinden voor een groepje van maximaal 6 personen. Je kunt er vele producten testen en krijgt er alle nodige info.

Contact:
Emese Sandor
Sanemho Forever
Stuiverstraat 507
8400 Oostende
0494 716 775
Facebook: @sanemhoforever
https://www.facebook.com/sanemhoforever/
Emese Sandor van Sanemho Forever


Geen opmerkingen:

Een reactie posten