zondag 17 januari 2016

Zo drink je makkelijk en met plezier je 2 liter water per dag


Voor de meeste mensen is het een ware opgave om voldoende water per dag te drinken. Water is om je mee te wassen en meer niet, dat hoor ik zo vaak. Ben je zo'n persoon, dan heb ik de ideale oplossing voor je. Voortaan vind je water net zo lekker als frisdrank, koffie of wijn.


We weten het allemaal, we moeten minimaal 1,5 liter water per dag drinken. Maar het doen is een andere zaak. Toch zou het niet mogen ontbreken in het lijstje van goede voornemens. Ons lichaam bestaat tenslotte uit ongeveer 65% water en de Aarde bestaat uit ongeveer 70% water. Water is leven!
Ik heb geen problemen met voldoende water drinken per dag. Sterker nog, als het me niet lukt om minstens 1,5 liter te drinken, dan voel ik me op het einde van de dag niet lekker, en dat is al jaren zo. Voor velen echter is het een kwelling om veel water te drinken, ze vergeten het, vinden het niet lekker. Maar daar is nu een eind aan gekomen. Geen excuses meer, want ziehier de waterfles met fruitfilter.
Het is eigenlijk een bidon met een container in. In die container kun je allerlei lekkers en gezonds stoppen. De stukken fruit en groente geven hun smaak en vitamines af aan het water, waardoor het lekker smaakt en je sneller naar de waterfles grijpt.
Ik neem het ding bijna overal mee naartoe en heb al heel wat combinaties van fruit en groente uitgeprobeerd. Dit zijn mijn bevindingen. Eerst dit nog: alle stukken fruit en groente kun je ook bevroren in de filter stoppen; zo blijft je water langer koel en het fruit langer goed.

Kumquat en citroen
Als je citroenen geperst hebt, bewaar dan de schil, want die kun je voor de waterfles gebruiken. Uiteraard enkel bij biologische citroenen waarvan de schil niet chemisch behandeld werd. Snijd de schil van een halve citroen in reepjes en stop ze in de filter. De kumquats, een stuk of drie, in tweeën snijden en eveneens in de filter.

Lekker zoet en fris tegelijk, voor de hele dag, van 's morgens tot 's avonds.
Twee dagen in de filter te gebruiken, wel 's avonds in de koelkast bewaren, en na die twee dagen kun je de kumquats alsnog opeten.


Dille en komkommer
Stop enkele takjes verse dille met een vijftal schijfjes komkommer (met of zonder schil) in de filter.

Frisse smaak, maar ik vind het enkel geschikt om in de namiddag en avond te drinken.
Slechts één dag te gebruiken en de komkommer kun je uiteraard daarna nog opeten.


Ananas
Geschilde stukjes ananas. Ik prop de hele filter er mee vol, zo veel mogelijk dus.

Lekkere zoete, exotische smaak (net alsof je een alcoholvrije, zachte pina colada drinkt).
De hele dag heerlijk om te drinken.
Slechts één dag goed, volgende ochtend ananas opeten.


Pomelo
Je weet wel, dat sinaasappelachtig geval, maar dan veel groter en groener. De buitenste schil moet er volledig afgehaald worden en dan kun je de stukjes met witte schil of zonder in de filter stoppen. Ik doe sommige met en sommige zonder schil; met geeft een iets bitterder smaak, zonder is het zoeter. Resultaat: bitterzoet.

Twee dagen te gebruiken ('s nachts in koelkast!).
Hele dag door lekker om te drinken.

Kiwi en limoen
Een beetje zoals de combinatie kumquat en citroen. Maar deze is slechts één dag te gebruiken door de kiwi.

Mint
Gewassen blaadjes mint (met of zonder takjes), zoveel als je zelf naar smaak wilt, stop je in de filter.

Ik drink deze de hele dag door, lekker fris en oppeppend. Meestal maar één dag te gebruiken, daarna worden de blaadjes bruin.

Er zijn vast nog tal van combinaties mogelijk. Als je zelf nog lekkere, aparte smaken gevonden hebt, dan lees ik die graag in het commentaar hieronder!

Ontbijt Tip voor de restjes ananas: doe ze in een kom met cornflakes, pompoenpitjes, geraspte kokos en yoghurt: heerlijk!!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten