zaterdag 9 december 2023

Review: Lichaamstaal (Cassie Raven 1) - A.K. Turner

De rits van de lijkzak ging open en Cassie zag haar eerste klant van de dag. De halfgeopende verrassend blauwe ogen van de vrouw keken nietsziend naar haar op.

Cassie Raven werkt overdag in het mortuarium, en in haar vrije tijd volgt ze een taxidermiecursus. Ze weet dat mensen haar baan maar raar vinden – want waarom zou iemand lijken opensnijden? Maar zij weten niet wat Cassie wél weet, namelijk dat de doden gewillig prijsgeven wat er met hen is gebeurd. Ze heeft al vele lichamen op haar snijtafel gehad maar ze hoefde nog nooit het mes te zetten in iemand die ze kende. Iemand die heel veel voor haar betekende. Geraldine Edwards, de docent die ervoor zorgde dat Cassie op het rechte pad terechtkwam. De patholoog zegt dat Geraldines dood een ongeval was. Maar het lichaam vertelt Cassie een ander verhaal…
Wat een fantastisch verhaal en begin van een nieuwe reeks!

Cassie Raven is allesbehalve een doorsnee personage, zowel qua uiterlijk als innerlijk is ze behoorlijk eigenzinnig en complex. Ze ziet er stoer en ongenaakbaar uit, en gedraagt zich ook zo, tenminste naar de levenden toe, maar de zorgzaamheid waarmee ze de doden behandelt, is werkelijk vertederend. Ook de andere personages zijn leuk, zoals de grootmoeder van Cassie en brigadier Flyte, waar ze turbulente relatie mee krijgt.

Er lopen meerdere verhaallijnen in het verhaal, dan weer verteld door Cassie, dan weer door Flyte. Je vraagt je af of ze met elkaar te maken hebben, wat er allemaal aan de hand is. Met andere woorden; het blijft boeiend tot de laatste pagina, waar een joekel van een verrassing op je wacht.

Dit wordt een reeks die populair zal worden, een reeks die ik met veel plezier zal blijven volgen. Het heeft een perfecte mix van spanning, relaties, toffe personages (en Cassie's vreemde beroep), en zelfs een vleugje paranormale gebeurtenissen.

9789026364983
07 november 2023
416 pagina's