woensdag 17 juni 2020

Review: Hinderlaag – Taylor Adams

James en Elle Eversman zitten even zonder baan, zonder huis, een hebben net hun zesde miskraam gehad. Dus als hun Toyota het in het midden van de Mojave woestijn begeeft, lijkt het de zoveelste vorm van pech. Totdat James een kogelgat ontdekt in de motorkap. Een kilometer of anderhalf verderop herlaadt William Tapp zijn .338 kaliber Lapua Magnum terwijl hij een handvol Cheetos in zijn mond propt. Tapp is een van de beste schutters in het land; een menselijke schietcomputer met ijs in zijn bloed en een voorkeur voor het doodschieten van willekeurige en weerloze automobilisten op de snelweg. Tussen Tapp en de auto van James en Elle ligt niets anders dan open land. Perfecte omstandigheden om ze in alle rust te grazen te nemen. Maar het jonge stel geeft niet zomaar op. En als ze het overleven, dan is het redden van hun huwelijk misschien een leuke bonus.

Ik vond dit tweede boek van Adams net zo schitterend als zijn debuut.

Ook hier weer zet hij ijzersterke karakters neer. Het koppel James en Elle vond ik fantastisch. Hij is zo’n held op sokken en zij is een harde tante met een klein hartje. Hun wisselwerking vond ik ontzettend leuk om te volgen.

Adams maakt een eenvoudig gegeven superspannend door de personages, ook de slechteriken, levensechte achtergronden te geven en intens scherpe psychologische profielen. Net zoals hier: Elle en James stranden met hun auto om te ontdekken dat het opgezet spel is en ze onder schot gehouden worden door een scherpschutter. Uiteraard speelt er dus meer dan dit simpele plot.

Adams heeft weer leuke twisten in het verhaal verwerkt en ik heb het boek dan ook in no time uitgelezen.

Vier op vijf sterren.

ISBN: 9789024583966