zondag 7 mei 2017

Review: Verslaafd - Kallentoft & Lutteman


De Stockholmse politie stuit op een mysterieuze cultus: welgestelde jongeren komen in het geheim samen om hedonistische rituelen uit te voeren. Elke bijeenkomst eindigt even bloederig, in massale zelfmoord. Maar één detective is in staat deze gruwelijke zaak te doorgronden: Zack Harris.

Vol overgave stort hij zich op de case, met als enige aanwijzing kleine, roze bambipillen. De pillen leiden Zack naar een circuit waar hij bekender mee is dan hij zou willen. Het wordt een strijd op leven en dood in een meedogenloos spel van geweld, verraad en wraak.

Hoewel ik het verhaal met plezier gelezen heb, zou ik deze thriller nu ook weer niet sterk aanraden.
Het plot zit goed in elkaar, daar kan geen slecht woord over gezegd worden. Ook zit het verhaal vol met onverwachte wendingen en spannende zijsprongen.
Het is echter de schrijfstijl die een beetje stokkerig aandoet. Het mist vloeiendheid, komt te staccato over.
Ik kon me eveneens niet inleven in de personages, ze bleven een beetje kartonachtig, kwamen niet echt tot leven. En dat vond ik wel jammer, want het kunnen boeiende karakters worden, daar hebben ze wel de persoonlijkheden voor. Misschien lag het aan de manier waarop ze beschreven werden.
Waar deze thriller dan wel sterk in was, was het spanningsveld; de boog bleef van begin tot eind gespannen en gedurende lange tijd tast je volkomen in het duister. Ook vond ik de ingewikkeldheid van het plot erg goed in elkaar zitten. Alle puzzelstukjes kwamen mooi samen en het geheel vond ik geloofwaardig en origineel.
Even ter info: je hoeft volgens mij niet de vorige delen te lezen om dit deel te kunnen volgen.
Besluit: ja, ik zou nog een volgend boek van dit schrijversduo willen lezen. Al stak deze thriller niet uit boven de middenmoot, het verhaal heeft mijn aandacht voldoende kunnen vasthouden en ik ben toch wel nieuwsgierig naar het vervolg.
Kallentoft & Lutteman

ISBN: 9789401606615
Uitgeverij: Xander
Pagina's: 335
Prijs: 19,99



Geen opmerkingen:

Een reactie posten