vrijdag 8 juli 2016

Review: Pandora - art therapie - fantasiekleurboek voor volwassenen


Welkom in de mysterieuze wereld van Pandora. Ga mee op een spannende reis door de fantasie en laat je opgaan in de kalmerende lijntekeningen van kunsttherapeut Kim Sun-Hyun en illustrator Song Geum Jin.

Toegegeven, ik wilde dit kleurenboek enkel omdat de illustraties en het verhaal geïnspireerd zijn op het Alice in Wonderland verhaal en iedereen die me kent weet dat ik een grote Lewis Carroll fan ben.
Ik ben geen kleurboektype of beter gezegd: was het niet. 

Echter, de illustraties van dit kleurenboek kregen me naarstig aan het kleuren. Je merkt de Koreaanse invloed in de tekeningen en ik vind ze werkelijk schitterend: vrolijk, elegant en origineel.

Op het einde van het kleurboek krijg je uitleg over waarom kleuren een rustige invloed hebben op je mentale toestand en welke kleuren welk effect hebben. Hier en daar een beetje tekst bij de tekeningen maakt het afwisselend.

Werkte het inkleuren inderdaad kalmerend? Ja, en bovendien werd ik er helemaal vrolijk van. Dat zal niet enkel aan het kleuren gelegen hebben, maar ook aan de tekeningen zelf en het feit dat je een wonderlijke wereld tot leven brengt. 

Zelfs al heb je het al niet meer gedaan sinds je kindertijd, ik zou zeggen: geef het een kans, en met dit kleurenboek, dat je onderdompelt in een droomwereld, zit je meteen goed raak.
Leuk en mooi kleurenboek en zeker een cadeautip!

ISBN: 9789045320076
Uitgeverij: BBNC
Auteur: Kim Sun-Hyun
Illustrator: Song Geum Jin

Prijs: 12,50 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten