maandag 18 maart 2024

Review: Een ijzeren vlam (Fourth Wing 2) - Rebecca Yarros

Violet vecht een strijd op leven en dood. 'Een ijzeren vlam' (Nederlandse editie van 'Iron Flame') is het tweede deel van de TikTok-bestsellerserie Fourth Wing van Rebecca Yarros.

Nu in een prachtige limited edition: gebonden met stofomslag, print-op-snee en geïllustreerde schutbladen. Niemand had verwacht dat Violet haar eerste jaar aan het Basgiath Oorlogscollege zou overleven, ook zijzelf niet. Maar nu komt pas de echte proef. Er is een nieuwe vicecommandant, die vastbesloten lijkt om Violet het leven zuur te maken, tenzij ze de man van wie ze houdt verraadt. Ze staat voor de ultieme loyaliteitstest: ze zal óf zichzelf moeten verloochenen óf het eeuwenoude geheim van het college moeten ontrafelen. Zal Violet hier levend uitkomen? 'Een ijzeren vlam' is het tweede deel van de inmens populaire Fourth Wing-serie van bestsellerauteur Rebecca Yarros. Lees ook in de serie: 'In steen gebrand'.

Weer een knap staaltje schrijven en verbeelding in dit tweede deel van de Fourth Wing reeks.

Met een unieke worldbuilding en een superspannend plot kan je haast niet anders dan doorlezen. En de romance mét pittige scenes zijn heerlijk (al zijn de personages ook verrekt koppig soms). Vervelen doe je je niet gauw, want de actie-momenten teren welig. Je moet daar dus wel van houden.

Eigenlijk zit alles in één verhaal gepropt, spanning, liefde, seks, fantasie, magie, draken, politiek, gevonden familie en nog veel meer. Vooral de badass attitude van Violet is echt fantastisch. Naast de hoofdpersonages leer je ook de andere personages beter kennen, wat ik fijn vond. Een beetje teveel opsomming van personages misschien, dat vond ik het enige minpuntje.

Het einde zorgt ervoor dat je heel snel in boek drie wilt beginnen, want er is een clifhanger van jewelste.

En natuurlijk ook alle lof voor de mooie uitgave!

Een sterke reeks voor iedere fantasy-liefhebber.