maandag 18 maart 2024

Review: De perfecte zoon - Freida McFadden



‘Mevrouw Cass, we hoopten dat uw zoon een paar vragen zou kunnen beantwoorden over het meisje dat gisteravond verdween...’ Erika heeft een perfect gezin, totdat er op een avond twee rechercheurs op haar stoep staan. Een middelbare scholiere is vermist. En Erika’s tienerzoon is de laatste die het meisje levend zag. Erika heeft altijd iets duisters gezien in haar ogenschijnlijk perfecte zoon. Ze wil geloven dat hij onschuldig is, maar als het bewijs zich opstapelt, kan ze de waarheid niet ontkennen – misschien heeft hij wel het ondenkbare gedaan.
McFadden heeft weer een leuke thriller neergepend waar ik zo van genoten heb dat ik het verhaal haast in één ruk heb uitgelezen.

We volgen Erika Cass, moeder van twee tieners, die een fantastische echtgenoot heeft. Ze is continu bezorgd om haar zoon, want hoewel hij uiterst intelligent is en heel knap, heeft hij problematisch gedrag vertoond toen hij jonger was, en ze wil niet dat hij een vriendin krijgt. Daarnaast volgen we ook Olivia, een tienermeisje waar haar zoon een oogje op heeft, ook nog wanneer ze gevangen wordt gehouden.

Hoewel je weet wie de dader is, vond ik het toch spannend, misschien omdat ik wist dat er nog een twist zou volgen. En dat bleek ook zo te zijn op het einde, zelfs twee. Een twist die ik niet zag aankomen. Maar ik wilde het ook niet raden, het was veel te leuk om me door het verhaal te laten meeslepen. 

Je voelt en denkt echt mee met Erika, met haar zorgen en liefde voor haar kinderen en man. Natuurlijk denk je ook: het is ongehoord dat ze haar zoon zo beschermt als hij zo'n monster is. 

Een heerlijke thriller om op vakantie mee te nemen.

Nederlands 
Paperback 
9789032520786 
01 maart 2024 
304 pagina's
VBKlab
20,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten