zondag 18 februari 2024

Review: De koning van de hel - Kerri Maniscalco



Emilia kan nauwelijks bijkomen van de schokkende ontdekking dat haar tweelingzus Vittoria nog leeft. Voordat ze de demonen uit haar verleden onder ogen kan komen, moet Emilia de ver­leidelijke Prins van Toorn gaan opeisen. Ze verlangt niet alleen naar zijn lichaam, ze wil ook zijn hart en ziel, maar juist die wens kan de ­demon niet in vervulling laten gaan.

Als een hooggeplaatst lid van Huize Hebzucht wordt vermoord, begeven Emilia en Toorn zich naar de demonenrechtbank. Het bewijs wijst naar Vittoria als de moordenaar en ze wordt al snel tot vijand van de Zeven Cirkels verklaard. Ondanks haar verraad zal Emilia er alles aan doen om de vraagtekens rondom het misdrijf op te helderen en er voor eens en voor altijd achter te komen wie haar zus werkelijk is.
Dit slotdeel doet niet onder qua spanning voor de eerste twee delen. Emilia en haar verloofde Toorn krijgen heel wat voor hun kiezen, moeten heel wat brandjes zien te blussen.

Kerri heeft een perfecte balans tussen prachtige omschrijvingen van de wereld van de hel, fijne dialogen, actie en erotiek. Dat laatste bezorgde me meer dan eens gloeiende wangen, en ik moet zeggen dat haar erotische scènes de beste zijn die ik tot nu toe in fantasyboeken heb gelezen. 

De worldbuilding is fantastisch, boeiend en origineel. Emilia, die niet zomaar een heks blijkt te zijn (wat dan wel, dat ga ik niet verklappen), wat haar temparement, haar zin naar wraak en haar persoonlijkheid heel goed verklaart. Ik vind het leuk dat ze niet neergezet wordt als alleen maar een goed persoon. Zij en Toorn passen perfect bij elkaar en hun innige band is ongelooflijk mooi en natuurlijk stomend heet.

Ik heb enorm van deze trilogie genoten en ben heel benieuwd wat deze briljante auteur nog meer zal schrijven. Lezen zal ik het zeker doen.

Twee bonussen aan deze reeks: de eerste is dat er lekkere recepten in staan (want Emilia is een goede kokkin) en het tweede zijn de mooie uitvoeringen in de special editions. Ook nu weer met een illustratie van Toorn en Emilia aan het binnenkant van de sfeervolle hardcover en illustraties op de snedes.

Sterke aanrader!

Nederlands 
Hardcover 
9789022597880 
13 februari 2024 
384 pagina's
Boekerij 24,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten