zondag 8 oktober 2023

Recensie: Wat de hulp weet - Freida McFadden



‘Kom niet in de logeerkamer.’ Er valt een schaduw op het gezicht van Douglas Garrick als hij met zijn vingertoppen de deur aanraakt. ‘Mijn vrouw… Ze is erg ziek.’ Terwijl hij me hun ongelooflijke penthouse laat zien, heb ik een vreselijk gevoel over de vrouw achter gesloten deuren. Maar ik kan niet het risico lopen deze baan te verliezen – niet als ik mijn donkerste geheim veilig wil houden…

Het is moeilijk een werkgever te vinden die niet te veel vragen stelt over mijn verleden. Dus ik ben dankbaar dat de Garricks me op wonderbaarlijke wijze een baan hebben gegeven. Het is bijna perfect. Bíjna, want ik heb mevrouw Garrick nog steeds niet ontmoet. Ik weet zeker dat ik haar hoor huilen vanuit de logeerkamer. Als ik de was aan het doen ben, zie ik bloedvlekken rond de hals van haar witte nachthemden. En op een dag kan ik niet anders dan op de deur kloppen. Als die zachtjes openzwaait, verandert wat ik daarbinnen zie alles…

'Wat de hulp weet' is het razendspannende, los te lezen, vervolg op de bestseller 'De Hulp.'

Het eerste boek 'De hulp' was al ontzettend goed, en deze zelfs nog beter, wat ik onmogelijk had geacht.

Je hoeft het vorige deel zeker niet gelezen te hebben om dit boek te lezen, het is volkomen zelfstandig te lezen. 

Vanuit de ik-vorm volgen we in de eerste helft Millie die een baan aangeboden krijgt bij een ultrarijke miljonair en zijn vreemde vrouw. Al gauw ontdekt Millie dat de vrouw mishandeld wordt en ze zet alles, ook haar eigen leven, op het spel om de vrouw te redden. Maar dan begint de horror pas.

In de tweede helft volgen we Wendy, de vrouw van de miljonair. Ik kan daar niet veel over vertellen zonder de plottwisten te verraden, en geloof me, er zijn er een heleboel, zelfs nog eentje helemaal op het einde.

Dit boek kun je niet wegleggen, dus zorg dat je tijd genoeg hebt om te lezen.

Steengoede psychologische thriller met een onwaarschijnlijke heldin! Hopelijk volgen er nog boeken met Millie in de hoofdrol.

Nederlands 

Paperback 

9789032520496 

20 september 2023 

304 pagina's

VBKLab

19,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten