vrijdag 12 mei 2023

Review: Het koninkrijk der bruggen - Danielle L. Jensen

Lara is bereid alles te doen om de ijzersterke verdediging van het koninkrijk der bruggen te doorbreken, en dat begint bij de zwaktes van de koning – haar man.

Prinses Lara heeft maar één gedachte voor haar kersverse echtgenoot op hun trouwdag: ik zal jouw koninkrijk op de knieën krijgen. Haar thuisland en andere aangrenzende gebieden worden uitgebuit door het koninkrijk de bruggen, dat de handel en het reizen over de brug streng reguleert. Lara is van kinds af aan opgeleid tot spion, dus wanneer ze als bruid naar de koning wordt gestuurd onder het mom van vrede, zal ze alles doen wat nodig is om de verdediging van het ijzersterke koninkrijk der bruggen te doorbreken.

Maar als ze haar nieuwe thuis – een weelderig paradijs omringd door stormachtige zeeën – en haar nieuwe echtgenoot, Aren, leert kennen, begint Lara zich af te vragen waar het ware kwaad zit. Wat ze ziet is een koninkrijk dat vecht om te overleven, en een koning die zijn volk fel beschermt. Terwijl haar missie haar laat inzien wat het betekent om de brug te beheren, kan Lara de sluimerende aantrekkingskracht tussen haar en Aren onmogelijk negeren. Met haar doel bijna binnen handbereik zal Lara haar eigen lot moeten bepalen: wordt ze de vernietiger van een koning of de verrader van haar volk?

Wat een fantastisch verhaal!

Ik kreeg er maar niet genoeg van. De wisselwerking tussen Lara en Aren is in het begin scherp, venijnig en vaak grappig, en daarna zo heerlijk romantisch. Om en om krijgen we een hoofdstuk te lezen vanuit het perspectief van Lara en van Aren, waardoor je hen nog beter leert kennen en beide kanten van het verhaal, hun geschiedenis en motivaties ook goed begrijpt.

Jensen heeft een aparte wereld neergezet, haar world-building is echt uitstekend. Ik waande me in de jungle, voelde en hoorde de vele stormen en zag de mensen en steden voor me.

De auteur heeft een vlotte schrijfstijl waardoor je je nergens verveelt, en actie momenten worden mooi afgewisseld met rustige momenten.

Ik had geen zin om de laatste pagina te lezen, om afscheid te nemen van Aren en Lara, en dat hoeft gelukkig ook niet, want ik heb deel 2 al liggen. Ik las zelfs het geschrapte hoofdstuk, dat de auteur er op het einde nog heeft bijgezet, terwijl ik dat anders nooit doe.

Ook een applaus voor de uitgeverij met een schitterend vormgegeven, stoffen hardcover, een kaft met  een duidelijke kaart van het gebied waar alles zich afspeelt en als bonus mooie illustraties van Aren en Lara.

Ik ben fan! En recensie van deel 2 volgt snel.

9789022595220

22 april 2022