zondag 22 januari 2023

Review: Zonnevangers - De Verdwijning - Ida Tufte Michelsen



Zonnevangers 2 is een magisch mysterie. Wat heeft de verdwijning van Alma’s moeder met de zonnevangers te maken? Alma start een levensgevaarlijke zoektocht. Vanaf 10 jaar.

De verdwijning van Ida Tufte Michelsen is het tweede deel in de serie Zonnevangers. Een spannend boek vol magie en avontuur, voor lezers vanaf 10 jaar.

Alma is een Zonnevanger; ze kan de draden van de tijd vastpakken. Ze leert steeds meer over haar krachten, maar

Alma blijft zich afvragen wat de verdwijning van haar moeder met het Zonnevangersverbond te maken heeft. Haar vader laat niets los, en dus starten Alma en haar vriendin Pilla een gevaarlijke zoektocht naar Alma’s moeder en Pilla’s verdwenen vader.

Intussen komt de machtige Grootminister Gabriella Grubel steeds dichterbij, en ze zint op wraak...

Ik had me voorgenomen slechts een paar hoofstukken te lezen, maar... na enkele uren was het boek dus uit. Je hoeft niet perse het eerste deel gelezen te hebben, maar ik zou het toch aanraden, al is het maar omdat het zo goed is. Bovendien zit het soms best ingewikkeld in elkaar en mis je dan de evolutie van de personages.

Het eerste deel was al bijzonder, maar het tweede deel was zelfs nog beter. De unieke wereld die de auteur gecreëerd heeft, laat me met grote bewondering voor haar fantasie achter. Het zit allemaal goed in elkaar, zodat zelfs de meest wonderbaarlijke gebeurtenissen logisch en realistisch overkomen.

Alma is geen typische heldin, ze is moedig, maar ook klunzig. Haar vader vind ik een fantastisch personage en hij verraste me aangenaam op het einde.

Uiteraard is het verhaal ook spannend en het eindigt met een cliffhanger die ik niet aan zag komen, maar me reikhalzend laat uitzien naar het derde deel.

Een heerlijk fantasierijk boek voor zowel jong als oud!

Nederlands 

Hardcover 

9789026158421 

17 januari 2023 

272 pagina's

17,99 euro

De Fontein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten