donderdag 5 januari 2023

Review: Schaduw in het vuur - Jennifer L. Armentrout

'Schaduw in het vuur' van Jennifer L. Armentrout is het eerste deel van de Flesh and Fire-serie, vol actie, romance en spanning, in de wereld van de succesvolle Blood and Ash-serie.

Seraphena heeft nooit haar eigen lot kunnen kiezen. Voor haar geboorte is ze al uitgekozen om de vrouw van de Primal God of Death te worden. Maar wat niemand weet, is dat dit niet Sera’s echte lot is. Zij is niet de goed beschermde maagd, maar een sluipmoordenaar. Haar missie is om deze God te verleiden en daarna te vermoorden. Maar dat blijkt lastiger dan gedacht… De onverwachte woorden en daden van de Primal weten de duisternis in haar te verjagen, en zijn aanwezigheid ontsteekt een passie die ze nog nooit heeft gevoeld. 'Schaduw in het vuur' van Jennifer L. Armentrout is het eerste deel van de Flesh and Fire-serie, de spin-off van de succesvolle Blood and Ash-serie.

Deze limited edition met kleur op snee, fanart op de schutbladen, bijpassende boekenlegger en een persoonlijk bericht van de auteur, is echt wel toppie! Meer dan prachtig. Hoewel het verhaal van een boek uiteraard het belangrijkste is, vind ik dit boek toch wel een mooie aanvulling in de boekenkast.

En uiteraard is het verhaal weer meeslepend, opwindend (heet), spannend en fantasierijk. We stappen binnen in de wereld van de goden en oergoden, en de auteur heeft hier weer een eigenzinnige, originele draai aan gegeven die me liet vergeten dat het boek zwaar op de hand weegt (want wat een heerlijk dikke pil weer).

Seraphena is een echte bad-ass, een vrouw die zichzelf kan verdedigen en scherp op de tong is. Wanneer ze een god ontmoet, snapt ze niet waarom ze zich zo tot hem aangetrokken voelt. Dat komt duidelijk op het einde van het boek, dat een cliffhanger heeft en me reikhalzend doet uitkijken naar het vervolg. De personages zijn origineel neergezet, in die zin dat Seraphena al behoorlijk wat 'levens'ervaring heeft, maar As, de god tot wie ze zich aangetrokken voelt, helemaal niet. Zij leert hem dus de kneepjes van het lichamelijke genot kennen. Eens eens iets anders en dus verfrissend.

Ik dacht al dat ik elementen herkende uit Armentrouts eerdere serie en pas achteraf las ik dat deze nieuwe serie dan ook een spin-off is, wat ik alleen maar kan toejuichen.

Een dikke 4,5 op 5 sterren!

9789020550375