dinsdag 25 februari 2020

Review: Vrouwen zonder genade – Camilla Läckberg



Ingrid heeft haar veelbelovende carrière als journalist opgegeven toen haar man hoofdredacteur werd bij een grote krant. Nu heeft ze ontdekt dat hij vreemdgaat. Birgitta, een basisschoollerares, slaat doktersafspraken over omdat haar man haar mishandelt. De Russische Victoria ontmoette haar Zweedse man online en emigreerde, maar hij is niet zo zorgzaam als hij leek. Ingrid, Birgitta en Victoria zijn totaal verschillend, maar hebben één ding gemeen: ze zitten vast in een desastreus huwelijk. Online spreken ze af ieder één echtgenoot te vermoorden, maar dat plan neemt een onverwachte wending...


 
Review door Bolle
Drie vrouwen die ongelukkig zijn in hun huwelijk besluiten elkaars mannen te vermoorden. Het concept is al eens gebruikt, maar toch is Läckberg erin geslaagd om het boeiend en origineel te maken.
Het leest vlot. Een kort en krachtig verhaal.
Je voelt mee met de personages en ik was blij dat het hen lukte te ontsnappen aan hun vreselijke mannen. De auteur geeft net voldoende diepgang aan de personages en voldoende achtergrondinformatie waardoor je hun motieven prima begrijpt. Ik wilde dat de mannen gestraft werden, en dat zal volgens mij iedere lezer wensen. Sterk van de auteur dat je sympathie krijgt voor de moordenaars.
Al weet je hoe het zal aflopen, dat neemt niet weg dat ik geboeid verder las.
Ik vind dit een ideaal vakantieboek.
Zeker een aanrader. 4 op 5 sterren.

ISBN: 9789044356274

Uitgeverij: The House of Books
Pagina’s: 160
Hardcover
Prijs: 17,99


Geen opmerkingen:

Een reactie posten