woensdag 10 februari 2016

Testing: Tasty Skincare Argan olie +



Argan olie is voor zoveel goed, het is niet alleen supergezond, maar ook wonderbaarlijk voor de huid! Tasty Skincare is daarop ingesprongen en heeft een fantastisch product op de markt gebracht. Een lichaamsverzorging die je ook kunt eten? Jup, en nog lekker ook.


Logisch toch?
De filosofie achter de producten van Tasty Skincare is simpel, maar tegelijkertijd WOW. Ze vinden dat wat je op je huid smeert je dat evengoed moet kunnen eten, want wat je huid absorbeert komt ook in je lichaam terecht. Logisch dus eigenlijk. Daarom wilde ik per se één van hun producten testen en het heeft me absoluut niet teleurgesteld.

Op en top natuurlijk
De argan olie is biologisch, helemaal geweldig dus, maar bovendien ook koud geperst en dierproefvrij. En Tasty Skincare gaat nog een stapje verder, want er zit ook olie in van de granaatappelpit! Daarom Argan olie +.


De samenstelling van deze goddelijke olie
Wat is er nu zo goed aan die Argan olie? Oh, zoveel. Het is een olie die geperst wordt uit de pit van de Arganboom en daarom relatief zeldzaam en kostelijk. Maar wat deze olie vooral bijzonder maakt is dat het door zijn unieke eigenschappen zowel voor schoonheidsdoeleinden als voor de keuken gebruikt kan worden, en zowel innerlijk als uiterlijk alleen maar superweldadig is. Er zitten vitamines E in, antioxidanten, eiwitten met een hoog moleculair gewicht en onverzadigde essentiële vetzuren (omega 9 en 6). Het kan gebruikt worden bij het behandelen van huidaandoeningen, het losser maken van stijve gewrichten en spieren (ontstekingsremmende effecten), het beschermt tegen de zon en de kou en voorkomt zwangerschapsstriemen. Granaatpitolie heeft eveneens antioxidanten. Een kalmerend, vernieuwend en helend product, wat wil je nog meer?


En waar heb ik het voor gebruikt?
Natuurlijk heb ik het geproefd en eerlijk gezegd? Heerlijk! Echt vingerlikkend lekker, beetje nootachtig van smaak.
Ik gebruik het vooral voor de toppen van mijn haar. Soms ogen die wat droger en één druppel (zeker niet meer!) goed uitgesmeerd op de handen en dan op de toppen van mijn haren aangebracht, geven mijn haren meteen een opknapbeurt, zowel uiterlijk als innerlijk.

Ook voor mijn handen is het een grote weldoener. Ze voelen meteen zachter en gevoed. In de winter heb ik soms last van een droge huid door de verwarming. Als ik twee druppels op mijn gezicht smeer, dan is dat trekkerige en jeukerige gevoel gelijk weg. Een wonderbaarlijk middel inderdaad en dat kun je hier bij Solobiomooi vinden. 
Tasty Skincare Argan olie + op de toppen van mijn haar


Geen opmerkingen:

Een reactie posten