maandag 2 november 2015

Review: Chateau Zen - Maartje Fleur


Journaliste Jules van Egmond is naar een chateau in de Franse Dordogne afgereisd om Anouk te interviewen, een actrice die op het punt staat internationaal door te breken. Ook moet ze een reportage schrijven over het chateau, dat nu een spiritueel centrum is waar yoga en meditatie worden beoefend. Naast de actrice en haar visagist verblijven er onder meer een CEO van een internationaal bedrijf, een studente diergeneeskunde, een foodblogster en twee zussen op leeftijd.
Jules ontdekt algauw dat niet iedereen op zoek is naar rust en harmonie. En dan verdwijnt er iemand onder mysterieuze omstandigheden...


Wat een heerlijk verhaal! Dit is echt zo'n boek waarvan je achteraf oprecht kunt zeggen: hier heb ik ontzettend van genoten. Makkelijk leesbaar, niet hoogdravend, spannend en vlot geschreven. Er zitten ook voldoende rustmomenten in die even aangenaam zijn om te lezen.
Aan romantiek ontbreekt het ook niet en die is bovendien absoluut niet dweperig of overdreven. Het is zo mooi om te zien hoe Jules, de knappe journaliste, valt voor Odilon, de beetje sullige maar lieve fotograaf. Samen beslissen ze om de verdwijning te onderzoeken en op te lossen. Meer wil ik niet over het plot kwijt, behalve dat het goed in elkaar zit en het einde voor mij toch als een verrassing kwam.
O, en er zat me toch een pittige, erotische scène in. Chapeau geschreven.
Het is een feel good boek, maar met een spannende detective inslag. Het deed me ook een beetje denken aan die goede oude who dunnits, zoals Hercule Poirot.
Eigenlijk zou ik nog meer verhalen met Jules en Odilon in de hoofdrollen willen lezen, en als die er niet komen, dan zal ik zeker weten de boeken van Fleur blijven volgen.
Hoe dan ook, zowel thrillerfans als chicklit lezers als detectiveliefhebbers zullen van deze roman smullen.
Maartje Fleur

ISBN: 9789024568468
Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Pagina's: 286

Prijs: 14,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten