zondag 14 juni 2015

No Poo: 1 maand ver

                                                                         Bron afbeelding: pinterest.com


Voor week 1 en 2 kun je mijn vorige blogs in het archief lezen.

Ik vraag me nu echt af waarom ik al die tijd conditioner gebruikt heb. Om mijn haren na het wassen beter doorkambaar te maken? Wel, dat was compleet overbodig. Echt, ik heb totaal geen last meer van klitten na het wassen en dat had ik vroeger wel, zelfs na gebruik van conditioner. Er moet wel bijgezegd worden dat ik voor ik onder de douche stap mijn haren eens goed doorborstel, maar dat deed ik vroeger ook al.


Idem dito met shampoo: waar heeft een mens die troep voor nodig? Dieren met vacht doen het ook zonder en hun haren zijn altijd schoon.
Ik herinner me nog voor ik aan het No Poo ging, dat ik allerlei excuses verzon om er maar niet aan te beginnen: ik moest over een paar weken naar een groot feest, we zouden voor een vrienden een BBQ houden, etc. Gelukkig heb ik me daardoor niet laten weerhouden en mijn haren zagen er op die evenementen prima uit, beter zelfs dan als ik het met shampoo had gewassen.
Afgelopen weken heb ik mijn haren enkel met water gewassen. Het voelt daarna lichtjes olieachtig aan in vergelijking met als ik het met reinigingszout was, maar niet veel. Ik heb ook gemerkt dat ik het vaker moet wassen, als ik het enkel met water doe. Dat komt natuurlijk omdat ik nog maar in de eerste maand zit; het duurt minstens 6 tot 12 weken voor mijn haren hun natuurlijke talgbalans teruggevonden hebben. Maar het voelt vooral steviger (gezonder en zwaarder) aan, het blijft langer in model en ziet er zeker schoon uit.
Na de BBQ en later op de avond een kampvuurtje, heb ik wel mijn haren met reinigingsazijn gewassen om de stank van rook eruit te krijgen. Volgende weken gebruik ik weer enkel water. Nog twee a vier weken, ik ben zo benieuwd.
Ik merk dat ik er op begin te letten wie zijn haren zonder shampoo wast (in mijn omgeving, op televisie), want het is wel degelijk te zien, volgens mij, en dat in de positieve zin.

Ik houd het alleszins gemakkelijk vol en ben superblij dat ik de beslissing genomen heb om No Poo te gaan. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten