zaterdag 8 mei 2021

Review: Unsinkable - Lotte van den Noort


 

Review: Unsinkable – Lotte van den Noort

Je kent het verhaal, maar is dat echt hoe het is gegaan? Katharina Thompson wil niets liever dan naar Amerika gaan om daar een toekomst op te bouwen met haar verloofde. Wanneer ze als kamermeisje aan de slag kan op de Titanic, is dat een kans die ze gretig aanneemt. Maar het lot van de Titanic gooit roet in het eten. Katharina’s broer waarschuwt haar dat ze geen voet op het schip moet zetten. De Titanic is gedoemd om te zinken en daar is niet alleen een ijsberg de oorzaak van. Gebaseerd op een van de grootste complottheorieën ter wereld.

Unsinkable is uncredible goed!

Ik ben geen grote Titanic fan, maar vind het wel leuk om erover te lezen of er een film over te zien. Dus ik nam het boek ter hand gewoon omdat ik er zoveel goeds over had gehoord, en ze hebben allemaal gelijk.

Hoewel je de afloop van het drama al kent, heeft van den Noort er toch een spannend, intrigerend verhaal van gemaakt.

Ik vond het personage, de moedige Katharina Thompson, geweldig goed neergezet. Je voelt alles met haar mee; de twijfels, het verdriet, de wanhoop… Maar ook de andere personages zijn leuk: Maggie, Colin en zelfs de vreselijke Victoria en Ben. De auteur heeft een mooi evenwicht behouden in hun karakters, door ze nooit als volledig zwart of wit neer te zetten.

De theorie die de auteur in het boek gebruikt, lijkt mij helemaal niet zo vergezocht en zou inderdaad zomaar waar kunnen zijn.

Alle gebeurtenissen zijn zo beeldend beschreven dat ik ze me nog beter voor het oog kon halen dan een film. Vooral op het einde wanneer het schip zinkt: jeetje, wat liepen de rillingen over mijn rug!

Ik heb dus enorm genoten van dit verhaal en waarschuwing: zorg dat je niks anders te doen hebt als je dit boek beetpakt, want stoppen is haast onmogelijk. Zelfs een ijsberg kon me niet doen ophouden met lezen.

Vijf op vijf sterren

 

ISBN: 9789463967679

 

Uitgeverij: Hamley Books

Hardcover

Pagina’s: 358

 

Prijs: 18,99€

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten