woensdag 26 mei 2021

Review: Nachtmerries – Arne Dahl

 


Voormalig rechercheur Sam Berger is wanhopig. Zijn partner en geliefde, Molly Blom, is spoorloos verdwenen. Dan ontvangt Sam een vreemde maar lucratieve opdracht. Een vrouw is ontvoerd en haar therapeut is bereid om Sam genereus te compenseren als hij de politie erbuiten laat. Dan beseft hij dat zij misschien niet de enige is die gevaar loopt…

Ik begin wat te wennen aan Dahls schrijfstijl. Bij zijn vorige boek had ik daar moeite mee, maar dat was nu niet het geval. Integendeel; hij heeft een bijzondere stijl die ik nog niet vaak ben tegengekomen.

Het plot zit meesterlijk in elkaar, met veelvuldige wendingen en verwikkelingen, en vooral verrassingen.

Blom en Berger vond ik in het vorige deel al leuk om te volgen en nu zelfs nog meer. Ze hebben een ingewikkelde, intense en realistische relatie. Ook het personage Deer past perfect in het verhaal. De vriendschap tussen haar en Berger is zo mooi.

Was het verhaal spannend? Grotendeels wel, maar niet zo dat ik het boek niet weg kon leggen. Het einde is echt wel een serieuze knaller met een knoeier van een cliffhanger.

Zou ik nog meer van Dahl lezen? Ja, toch wel, zeker als het met Blom en Berger in de hoofdrollen is.

Vier op vijf sterren

 

ISBN: 9789044544442

 

Uitgeverij: De Geus

Pagina’s: 435

 

Prijs: 44,99€

Geen opmerkingen:

Een reactie posten