vrijdag 20 juli 2018

Review: Breng me terug – B.A. Paris



Breng me terug is de nieuwe thriller van bestsellerauteur B.A. Paris, bekend van Achter gesloten deuren en Gebroken. Een jong stel rijdt door Frankrijk en stopt onderweg bij een benzinestation. Finn stapt uit om te tanken en te betalen, maar wanneer hij terugkomt bij de auto is Layla spoorloos verdwenen. Ze wordt nooit teruggevonden. Twaalf jaar later is Finn verloofd en gelukkig – zijn verleden heeft hij achter zich gelaten. Tot hij op een middag thuiskomt van zijn werk en zijn verloofde op de bank ziet zitten. Ze houdt iets in haar handen, houdt het tegen het licht. Een object zonder enige waarde, behalve voor Finn en Layla. Is zijn eerste liefde teruggekeerd? Of speelt iemand een spel met hen? Breng me terug van B.A. Paris gaat over de impact van een verdwijning. En over het feit dat iedereen wel iets te verbergen heeft…




Het is jammer dat Paris met haar tweede en dit derde boek het niveau van haar eerste lang niet haalt. Pas op, ‘Breng me terug’ is geen slechte thriller, maar daar waar je bij het eerste boek gekluisterd zat aan ieder woord, is dat bij deze niet het geval.

Het verhaal kon me niet veel boeien. Het plot is eenvoudig opgesteld en het verhaal wordt te lang uitgesponnen.

De karakters komen echter wel geloofwaardig over en ik heb van het boek genoten, dat wel.

Alleen mis ik de vaart en de spanningsopbouw. Het begin was sterk, daarna zwakt het danig af en dat blijft zo tot bijna het einde.

In het eerste deel lees je over Finn in het heden en hoe hij Layla ontmoette in het verleden, deze hoofdstukken wisselen zich aangenaam af. Daarna lees je om en om een hoofdstuk met Finn en met iemand anders in de hoofdrollen (ik kan niet zeggen wie zonder een spoiler weg te geven).

Het einde echter is wel een totale verrassing (hoewel een tikje ongeloofwaardig) en maakt veel goed.

Eigenlijk is het niet echt een thriller, maar eerder een roman met hoog liefdesgehalte en een vleugje mystiek.

Een redelijk goed boek, maar stel je verwachtingen niet te hoog in.

B.A. Paris


ISBN: 9789026342943

Uitgeverij: Ambo|Anthos

Pagina’s: 326

Prijs: 20




Geen opmerkingen:

Een reactie posten