zondag 28 juni 2015

Natuurlijke energieboost en bleacher voor je No Poo haar

                                                           bron afbeelding: pgwebdesign.net


Het is nu al meer dan 6 weken dat ik geen shampoo meer gebruikt heb, mijn haar enkel met water was, en nog steeds ben ik daar erg tevreden over. Omdat het nog een paar weken duurt voordat de natuurlijke talgbalans zich hersteld heeft, is mijn haar soms nog een beetje te droog of te vet (opsteken is dan de boodschap). Heel af en toe los ik dat op door eens met aangelengde appelazijn te wassen of met aangelengd reinigingszout, maar meestal is gewoon water genoeg.
Toch wilde ik mijn haren eens een boost geven, eens lekker verwennen, maar dan uiteraard op een natuurlijke manier. Bovendien wilde ik eens uitproberen of ik mijn donkerblonde/grijze haren, die nu lichtblond gekleurd zijn, op een natuurlijke manier zo lang mogelijk licht kon houden. M.a.w. hoe kan ik een bezoek aan het kapsalon zo lang mogelijk rekken?



Ik ben allerlei ingrediënten beginnen mengen, zonder veel acht te slaan op de hoeveelheid. Wat er van hoeveelheid naast staat, is dus eerder een schatting.
- appelazijn: 200 ml (blekend effect, maar ook verzachtend)
- honing: 2 flinke eetlepels (blekend en verzachtend)
- olijfolie: een grote scheut (verzachtend)
- citroensap: een flinke scheut (blekend)
- kardemom: geplet in de vijzel, een klein handje vol (versterkt de andere ingrediënten)

Dit alles gemengd in een flesje met (sport)drinkdop (dan is het makkelijk over het haar te verdelen). Dit heb ik een dag en nacht op mijn haar gelaten (een douchemuts en handdoek op de schouders zijn een must tot het goedje opgedroogd is). 's Morgens uitgespoeld met water en nogmaals hetzelfde mengsel enkele uren laten intrekken. Daarna goed uitgespoeld met aangelengd reinigingszout. Wel, ik weet niet of het er bleker uitziet, ik denk dat ik het daarvoor op regelmatige basis moet gebruiken gedurende een lange periode (daar hoor je dus later meer over), maar mijn haar voelt wel superzacht en schoon aan, alsof ik net van de kapper kom en een dure conditioner gebruikt heb.

Je kunt dit uiteraard enkel doen wanneer je eens een dagje thuis bent, zonder visite of afspraken, want je ziet er niet uit. Maar het is voor herhaling vatbaar en wie weet hoef ik op die manier minder vaak mijn haar te vernietigen met traditionele kleuringen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten