maandag 8 juli 2024

Review: De Kliniek - Connie Woolwine 2 - Helen Fields



Op de gesloten afdeling van een extra beveiligde inrichting voor geesteszieke criminelen doorsnijdt een schreeuw de stilte van de nacht. De volgende ochtend wordt het lichaam van een verpleegkundige gevonden en blijkt haar dochtertje ontvoerd. De tijd dringt, want het kleine meisje kan maar een paar dagen overleven zonder medische zorg.

Forensisch psycholoog dr. Connie Woolwine staat bekend om haar vermogen zich in te leven in de psyche van moordenaars, en om haar goede daderprofielen. Nu moet ze als psychiater undercover gaan tussen de gevaarlijkste mannen ter wereld en haar unieke talent gebruiken om het meisje te vinden voordat het te laat is...

Ik ben gek op de thrillers van Fields met D.I. Callanach Luc en Ava in de hoofdrollen, maar net zo gek op die met Connie Woolwine, een psychologische profiler.

Connie is een heerlijk apart personage met onorthodoxe technieken, zowel in hoe ze een moordmysterie oplost als in hoe ze met anderen omgaat en tegen ze praat. Volgens mij moet de auteur gedegen onderzoek hebben gedaan naar therapieën en gesprekstechnieken want het komt allemaal heel professioneel en geloofwaardig over. En leerrijk!

Het was superspannend en ik heb het boek dan ook verslonden. Zowel de beklemde sfeer in die kliniek, de psychopathologische trekken van de misdadigers, als de barre omgeving kwamen heel levensecht over zodat ik vaak huiverend en met kippenvel las. 

Een knap staaltje plotopbouw en alles hierboven maakt dit een topthriller met één van mijn favoriete thrillerpersonages. 

Ik hoop er nog veel te lezen met Connie in de hoofdrol. 

Nederlands 

Paperback 

9789026364617 

18 juni 2024 

432 pagina's

Ambo|Anthos

28,49 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten