vrijdag 30 juni 2023

Review: Het Chalet - Sarah Goodwin



Mila en haar echtgenoot zijn op weg naar de bruiloft van haar zus, die plaatsvindt in een luxueus skioord. Voor het eerst in tijden heeft Mila het gevoel dat ze haar leven weer op de rails heeft – het contact met haar zus is hersteld en ze is gelukkig met Ethan. Dan valt de auto stil, midden op de weg, hoog in de bergen – en de motor wil ook niet meer starten. Mila en Ethan kunnen niet meer verder.

Omdat ze geen bereik hebben stappen ze uit de auto en lopen terug naar een afslag die leidt naar enkele chalets. De houten huisjes zijn vervallen en Mila krijgt het gevoel dat ze er niet langer dan nodig moeten blijven. Toch zien ze zich gedwongen daar te overnachten. Wanneer Ethan de volgende ochtend verdwenen is, blijkt haar akelige voorgevoel juist. Nu is ze helemaal alleen, of lijkt dat maar zo?

De tweede thriller van Goodwin is weer superspannend.
Het wordt verteld vanuit de ik-persoon van Mila. En hoewel ik het personage niet bijzonder graag mocht, maakt dat voor dit verhaal niet uit.
Haar overlevingspogingen in de afgezonderde chalet kwamen heel realistisch over, alsof je het zelf meemaakt. Zeer overtuigend van de auteur gedaan! 
Wanneer ik dacht te weten wat er misschien aan de hand was, bleek dat toch niet zo te zijn, en dat meerdere keren.
Het plot zit erg goed in elkaar en het einde is een knoeperd van een verrassing.
Het enige minpuntje vond ik dat sommige dingen te vaak herhaald werden en ik soms dacht: ja, nou weet ik het wel weer.
Buiten dat ene puntje, is er niks op aan te merken. Het verhaal is mysterieus en spannend tot op het eind. Ik had grote moeite om het boek weg te leggen.

Nederlands 
Paperback 
9789026363269 
19 juni 2023 
344 pagina's
Ambo|Anthos
22,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten