donderdag 6 april 2023

Review: Levenslang - Harlan Coben



David en Cheryl Burroughs leefden een droomleven, tot het noodlot toesloeg. Nu, vijf jaar na die vreselijke nacht, is Cheryl hertrouwd. En David zit een levenslange straf uit in een zwaarbeveiligde gevangenis voor de moord op hun zoon Matthew.

Dan arriveert Cheryls zus, Rachel, onverwachts tijdens het bezoekuur in de gevangenis, met verontrustend nieuws. Ze laat David een foto zien die een vriend van haar nam op vakantie in een pretpark, met op de achtergrond een jongen met een wel heel bekende, kenmerkende moedervlek... en hoewel David en Rachel beseffen dat het niet waar kan zijn, weten ze het allebei toch zeker. Het is Davids zoon Matthew, en hij leeft nog.

Wauw! Nou snap ik waarom zoveel boeken van deze auteur verfilmd zijn en waarom hij zo'n succesvolle auteur is. Wat een gigantisch steengoed verhaal!

Een pageturner die je door de pagina's als een straalvliegtuig laat vliegen. Hoofdstukken waarin David aan het woord is, in de ik-vorm, worden afgewisseld met stukken in de derde persoon waarin we verschillende personages volgen, zoals de FBI agenten en de schoonzus van David.

Ik wil niet teveel van het verhaal verklappen behalve dat het ingenieus in elkaar zit en met zoveel plotwendingen dat het me duizelde. De vertelstijl is vlot en meeslepend, wat eveneens bijdraagt aan het snel lezen. Coben heeft een aparte manier van vertellen, soms in de stijl van de vierde wand, wat ik wel fijn vond. 

Dit verhaal heeft alles wat een boek goed maakt; uiteraard spanning en verwondering, maar ook steengoede dialogen, levensechte personages, romantiek (een beetje) en intriges.

Ik wil hier heel graag de verfilming van zien, en aangezien ik Coben nu bij mijn favoriete auteurs voeg, hunker ik naar een volgend boek van hem. 

Nederlands 

Paperback 

9789022593721 

22 maart 2023 

384 pagina's

Boekerij

22,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten