zaterdag 22 april 2023

Review: Alles op alles - Paul Cleave



Hoever zal hulpsheriff Noah gaan om zijn belofte aan Alyssa’s vader na te komen? Zeker als hij alles al een keer verloren heeft... Een aangrijpende nieuwe thriller van meesterverteller Paul Cleave. Wanneer Alyssa Stone vermist raakt, weet hulpsheriff Noah Harper dat hij heel wat grenzen moet overschrijden om het jonge meisje te vinden. Maar zijn reddingsactie kost hem zijn vrouw, zijn baan en zijn woonplaats. Wanner Noah twaalf jaar later een nieuw leven heeft opgebouwd, krijgt hij ineens een telefoontje. Alyssa is weer verdwenen en haar vader wil dat Noah de belofte nakomt die hij al die jaren geleden deed – dat hij ervoor zou zorgen dat haar nooit meer iets slechts overkwam. Noah moet zichzelf de vraag stellen: hoever wil hij gaan om haar te vinden? Het zou betekenen dat hij moet terugkeren naar Acacia Pines. Het zou betekenen dat hij oog in oog komt te staan met zijn verleden. Het zou betekenen dat hij alles op alles moet zetten. 

Het tweede boek dat ik van deze auteur lees en ik ben nu zeker een fan! Het is zelfs zo dat ik voortaan blindelings zijn boeken zal aanschaffen, zonder de flaptekst te lezen, en dat doe ik slechts bij een handjevol auteurs.

Wederom boeiend van het begin tot het eind, en met net voldoende diepgang om je in de personages te kunnen inleven.

Ik vind vooral de schrijfstijl heel fijn. Het is in de ik-vorm geschreven, waar ik persoonlijk de voorkeur aan geef. Bovendien is de auteur een meester in originele vergelijkingen. Werkelijk fantastisch.

Naast een boeiend, ingenieus plot, zit er weer humor in het verhaal. Ik zat op de trein te lezen en een paar keer moest ik hardop lachen, wat best gênant was. De dialogen zijn zo goed geschreven dat het lijkt alsof je deelneemt aan het gesprek. 

Cleave kan je ook vakkundig op het verkeerde been zetten en ik had het einde dan ook niet zien aankomen. 

Zijn thrillers zijn meesterwerkjes die ik iedereen zou aanraden.

Nederlands 

Paperback 

9789021036694 

28 maart 2023 

288 pagina's

Luitingh-Sijthoff

21,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten