dinsdag 7 maart 2023

Review: Jeugdzonde - James Patterson & J.D. Barker



Tijdens zijn eerste avond bij het politieteam van Detroit wordt Walter O’Brien naar een plaats delict gestuurd. Een doodsbange jonge vrouw zit weggedoken onder de wastafel, de spiegel is aan gruzelementen. Op het bed ligt een man die overduidelijk geen natuurlijke dood is gestorven. Tijdens de terugrit naar het bureau weet de vrouw te ontsnappen: ze verdwijnt spoorloos. Het is voor de politie onmogelijk om de zaak af te sluiten en voor O’Brien om haar te vergeten.

Jaren later is de inmiddels ervaren O’Brien gepromoveerd tot rechercheur. Hij is nog altijd gefascineerd door de vrouw die hem destijds door de vingers glipte. Dan blijkt dat hij niet de enige is die op zoek is naar de vrouw, die nu de naargeestige bijnaam de Zwarte Weduwe draagt. Langzaam legt hij een reeks dodelijke geheimen bloot die weliswaar niet in Detroit is begonnen, maar, als het aan O’Brien ligt, daar wel degelijk zal eindigen.

Ik vond dit een geweldig goed boek. Zonder teveel te verklappen, is het niet zomaar een thriller, of beter gezegd; niet alleen maar. Er zitten elementen in die me verrasten op een aangename manier.

Neem daarbij de vlotte schrijfstijl en een hoofdpersonage dat tof is, en je hebt een boek dat je nog moeilijk wel kan leggen. 

Er zijn hoofdstukken die zich in het heden afspelen waarin O'Brien en een paar kameraden een club onder vuur houden en hoofdstukken in het verleden waarin je de laatste jaren van O'Brien volgt. Hoe hij de vrouw ontmoette en daarna door haar geobsedeerd raakte. Vaak dacht ik: hé, wat lees ik nu? Maar op een aangename manier en alles wordt duidelijk in de loop van het verhaal.

Spannend en op een goede manier vreemd, zo kan ik het nog het beste omschrijven.

Ik wil zeker meer boeken van dit schrijversduo lezen!

Nederlands 

Paperback 

9789022598115 

14 februari 2023 4

32 pagina's

22,99 euro

Boekerij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten