dinsdag 14 maart 2023

Review: De laatste verdwijning - Jo Spain



Wanneer zijn zus dood uit een meer in Fins Lapland wordt gehaald, reist Alex af naar Rovaniemi. Daar blijkt dat het stadje meer geheimen herbergt dan hij kon vermoeden…

Wanneer Alex Evans te horen krijgt dat het dode lichaam van zijn zus uit een meer in Fins Lapland is gehaald, gaat hij ervan uit dat het een ongeluk is geweest. Hij reist naar het luxe resort waar Vicky als reisleider werkte en ontmoet Agatha Koskinen, de rechercheur die het onderzoek leidt. Deze no-nonsense-politievrouw vermoedt dat er meer aan de hand is dan het in eerste instantie lijkt. Zodra Alex hoort dat er in het verleden drie andere vrouwen zijn verdwenen, beseft hij dat het stadje meer geheimen herbergt dan hij kon vermoeden. Op deze afgelegen, bevroren plek lijkt de dood maar een hartslag verwijderd…

Van al Spains boeken vond ik deze het minst goed, maar dat betekent niet dat ik er niet van genoten heb. 

Ik vond Agatha, de politiechef, een stoer en leuk personage, en ook Alex, de broer van de vermoorde vrouw, had iets innemend.

Het is in zekere mate spannend en de auteur was er erg goed in om me telkens weer op het verkeerde been te zetten. Zelfs tot op het einde.

Ook zijn de beschrijvingen van het ijskoude, donkere Finland zo goed dat ik het er zelf koud van kreeg en er toch wel nieuwsgierig naar ben, al zou ik er nooit willen wonen.

Een degelijke thriller die lekker vlot wegleest, maar geen hoogstandje.

Nederlands 

Paperback 

9789026162046 

07 maart 2023 

368 pagina's

20,99 euro

De Fontein

Geen opmerkingen:

Een reactie posten