donderdag 28 juli 2022

Review: Weg naar nergens - Nele Neuhaus



Na een familieruzie verlaat de zeventienjarige Sheridan Grant Nebraska om haar geluk als zangeres te zoeken in New York. Maar een bloedige misdaad begaan door haar broer Esra vernietigt haar dromen. Om aan de pers en hatelijke beschuldigingen van haar adoptiemoeder, Rachel Grant, te ontsnappen begint Sheridan aan een reis door Amerika. Terwijl ze probeert een nieuw leven op te bouwen ontdekt rechercheur Jordan Blystone een dertig jaar oud familiegeheim en wordt Rachel Grant voor de rechter gedaagd. Verscheurd tussen het verlangen naar haar geboortegrond en haar wens om de schaduwen van het verleden voor altijd achter zich te laten, moet Sheridan een moeilijke beslissing nemen...

Ik dacht niet dat de auteur het eerste deel 'Zomer van de waarheid' zou kunnen overtreffen, want dat was zo'n fantastisch boek, en toch heeft ze het klaargespeeld. 'Weg naar nergens' is gewoon een meesterwerk (beide boeken eigenlijk).

Hoe de auteur personages, omgevingen en gebeurtenissen kan omschrijven is zo pakkend, scherp en betoverend dat ik niet kon stoppen met lezen.

In dit deel komt rechercheur Jordan Blystone evenveel aan bod als Sheridan, en dat juichte ik alleen maar toe. Er zijn afwisselend hoofdstukken in de 'ik' persoon van Sheridan en hoofdstukken in de derde persoon met Jordan. Dat gaf het al zo prachtige verhaal nog meer lagen en diepgang. Het was alsof ik de weg die Sheridan en Jordan aflegden ook zelf aflegde. Je leeft enorm met de karakters mee, en dat is echt een sterkte van de auteur.

Familie-intriges stapelen zich weer op, gebroken harten, nieuwe kansen, het problematische verleden, vriendschappen, moord, romances, eigenlijk kun je zowat alles in dit uiterst spannende en meeslepende boek vinden. Het is niet per se nodig om het eerste deel te lezen, maar je zou echt stom zijn om het niet te doen. Geloof me, spijt krijg je van het lezen van deze boeken zeker niet.

Kan ik 8 op 5 sterren geven? Ja, waarom niet! 

Nederlands 

Paperback 

9789021429410 

Druk: 1 juli 2022 

496 pagina's

Volt

22,50 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten