vrijdag 24 december 2021

Review: Bloedeloos - Preston & Child



In deze twintigste Pendergast-thriller van bestsellerduo Preston & Child staan Pendergast en agent Coldmoon voor een bloedspannend raadsel als er leeggezogen lichamen worden gevonden.

In Savannah, Georgia, worden leeggezogen lichamen gevonden. Paniek breekt uit in de stad en de legende van de Savannah Vampier wordt meteen nieuw leven ingeblazen. Het is aan Pendergast en zijn partner, agent Coldmoon, om deze bizarre moordzaak op te lossen. Maar wat hebben de moorden te maken met een mysterieuze vliegtuigkaping van vijftig jaar geleden? 

Dit deel is iets anders dan de voorgaande avonturen met Pendergast en Constance, in die zin dat het verhaal naar het einde toe heel wat fantastischer wordt. De auteurs verweven wetenschap met een vleugje fantasy, en komen daar goed mee weg. Met andere woorden: het blijft geloofwaardig (hoewel, misschien alleen voor mensen met een open geest).

Het is altijd heerlijk om de starre, stoïcijnse Pendergast en zijn protegé, Constance, te volgen. Beiden zijn mysterieuze, koud overkomende figuren die je toch bewondert en fascinerend vindt. Voeg daar agent Coldmoon bij en je hebt een fascinerend trio. Coldmoon brengt wat normaliteit en doorsnee in het stelletje, maar is daarom niet minder leuk. 

Er zit weer een ingenieus plot in het verhaal dat, zoals ik eerder zei, wat meer naar fantasy overhelt. Ik vond deze wending verrassend en aangenaam, en het maakt me benieuwd naar het volgende deel. Vooral het einde van het boek, wat Constance doet, maakt me erg nieuwsgierig.

Ik hoop dat er nog heel veel titels met deze personages zullen verschijnen, want ik krijg er nog lang niet genoeg van.

Paperback 

9789024597413 

400 pagina's

Luitingh-Sijthoff

21,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten