donderdag 17 juni 2021

Review: De zevende zus – Lucinda Riley


 

De zevende zus, het zevende deel van de Zeven zussen-serie van Lucinda Riley, voert de zussen de hele wereld over. Van de auteur van het Bestverkochte boek 2018, 2019 en 2020.

De zevende zus, het zevende deel in de Zeven zussen-serie van Lucinda Riley, gaat over de mysterieuze zevende zus. Ze was altijd onvindbaar, maar als Georg Hoffman onthult dat hij haar misschien op het spoor is, ontdekken Maia en Ally dat er twee aanwijzingen zijn: het adres van een wijngaard in Nieuw-Zeeland, en een tekening van een bijzondere, stervormige ring. CeCe, die in Australië woont, gaat op onderzoek uit. Dat blijkt pas het begin van de zinderende zoektocht naar de zevende zus, want de vrouw met de bijzondere ring is net aan een grote reis begonnen. Het wordt een race tegen de klok die de zussen de hele wereld over voert. Ze proberen haar spoor te volgen in Nieuw-Zeeland, Canada, Engeland, Frankrijk en Ierland, maar ze lijken steeds een stap achter te lopen...

De zevende zus is het zevende deel uit de achtdelige bestsellerserie over liefde, verlies en de zoektocht naar wie je werkelijk bent.

Review door Bolle.

In het begin is het verhaal een beetje zeemzoeterig, maar zo beginnen al Riley’s boeken, en dat vind ik op zich niet erg. Echt leuk vond ik het worden wanneer het over de geschiedenis van Ierland en de IRA gaat. Dan wordt het boeiend en interessant.

Net als in de vorige delen over de zussen verspringt Riley tussen heden en verleden, wat ik heel aangenaam vind. Het maakt het verhaal ook gevarieerd.

Het enige minpuntje vond ik dat die zevende zus wel erg vaak net op tijd weg was voor ze gevonden kon worden. Na de zoveelste ontsnapping had ik het wel gehad.

Ik verlangde telkens om verder te lezen en dat zegt eigenlijk alles! Het blijft dus spannend tot de laatste pagina.

Een beetje cliché, maar niet storend, is het feit dat alle personages mooie mensen zijn.

Een heel mooi boek waar ik erg van genoten heb!

4 op 5 sterren.

 

ISBN: 9789401614283

 

Uitgeverij: Xander

Pagina’s: 704

 

Prijs: 24,99€

Geen opmerkingen:

Een reactie posten