maandag 7 januari 2019

Review: Tegenwoordig heet iedereen Sorry – Bart Moeyaert



Bianca is een meisje met een gebruiksaanwijzing, vindt haar moeder, die al genoeg te stellen heeft met zorgenkind Alan, Biancas broertje. Bianca is onhandelbaar. Dat zegt haar vader. Hij is met zijn Cruz naar een woongroep verhuisd en heeft zijn dochter liever niet elk weekend op bezoek.

Bianca is merkwaardig, zegt Billie King, Biancas favoriete actrice. Op een warme middag in augustus zit ze zomaar in de woonkamer een kopje thee te drinken.

Bianca zelf weet niet goed hoe ze zich voelt of hoe ze haar gedachten stil moet krijgen. Het liefst zou ze bij niemand horen. Maar vandaag, met Billie King in de buurt, wordt ze opeens duidelijker dan ooit en geeft ze een nieuwe betekenis aan onhandelbaar.




Recensie door Heleentje (12 jaar)

De stijl van dit verhaal is zoals we gewoon zijn van een young adult. Het leest vlot met korte, krachtige hoofdstukken zodat je blijft doorlezen. Het gaat over een meisje, of dat denk ik toch, dat op haarzelf is, dat anders dan de anderen is. We volgen een dag uit haar leven, maar op het einde wist ik nog steeds niet waarom ze anders is.

Het einde is dus een ontgoocheling omdat ik echt niet wist of ik nu een goed of slecht gevoel had na het lezen van dit boek. Het is niet zoals ik verwacht had, ik ben er niet wijzer door geworden, en ik kan niet zeggen waar het boek over gaat.

Ik had meer diepgang verwacht, een duidelijker verhaal.  

Bart Moeyaert


ISBN: 9789021415154

Uitgeverij: Querido

Hardcover

Pagina’s: 128

Prijs: 9,99


Geen opmerkingen:

Een reactie posten