vrijdag 24 februari 2017

Review: Bananabread - Christelle Huet-Gomez

Nu kun je jouw favoriete bananabread ook zelf maken! Bananabread is heerlijk, verwarmend en veelzijdig. In dit boek vind je meer de allerlekkerste recepten voor bananabread. Bakken maar!
In dit boek vind je eindeloos veel inspiratie voor bananabread. Naast een klassiek recept voor bananabread, zijn er in dit boek talloze variaties op deze heerlijke cake te vinden. Het bananabread uit jouw favoriete koffietentje krijgt met deze recepten serieuze concurrentie...




Gottmer Uitgevers group heeft zo'n leuke selectie van kleine hardcover kookboekjes met variaties op één soort gerecht, waaronder bijvoorbeeld deze over bananenbrood (30 soorten). Mijn man en ik zijn momenteel nog een ander kookboekje aan het testen, daarover later meer.

Sorry voor de beroerde foto's van het zelfgemaakte bananenbrood, maar dat komt omdat het brood op was voor we er erg in hadden, zo lekker! Dus vergeten foto's te nemen, en de foto die ik wel nog heb kunnen nemen, nou ja, dat was zoals je kunt zien omdat we ook hier niet af konden blijven en stukjes bleven afscheuren (apen die we zijn). Enfin, het bewijst dat de gerechten die in het boekje staan aan te bevelen zijn. Wij hebben de 'Klassieke met kaneel' en de 'banaan + chocolade + walnoten' klaargemaakt, die laatste zonder gluten.

Beide erg geslaagd en dat niet alleen omdat het gewoon njummie ingrediënten zijn, maar de recepten worden klaar en duidelijk uitgelegd; misgaan kan haast niet. Ook als je bloem zonder gluten gebruikt, blijft het een lekker stevig genoeg broodje, maar dan moet je het brood wel iets langer in de oven laten dan aanbevolen. Wij aten het 's morgens, bij de lunch en na het avondeten.



Dus ja: het is verslavend en alleen al bij het schrijven van deze recensie loopt het water me weer in de mond! Ik kan niet wachten om deze met cranberry en roomkaas te proberen of die met vijg en walnoot of die met framboos en pistache of die met... goed, ik begrijp al dat ik mijn sporten wat op ga mogen drijven. Anderzijds, het is relatief gezond door het fruit en de noten en een beetje vet moet juist. 


En als kers op de taart (ja, er is ook een combi kers & chocolade, de hemel zij dank) krijg je nog recepten voor drie soorten koeken met de smaak van bananabread.
Ik zou bijna het boekje opeten, zo lekker ziet het er allemaal uit en deze die wij getest hebben.... vingeraflikkend!
Moederdagtip! (maar eigenlijk in de hoop dat ze er dan heel veel voor jou maakt)


ISBN: 9789023015307
Uitgeverij: Becht
Hardcover

Prijs: 9,99

1 opmerking:

  1. Hi Mel, Ik heb een vraagje over de bananabrood, klassiek met kaneel ajb? Wat heb je voor gist gebruikt? Droog of vers? Dank je wel! Iz

    BeantwoordenVerwijderen