donderdag 23 mei 2024

Review: Jachtseizoen (Ben Koenig #1) - M.W. Craven



De nieuwe blockbusterserie van de internationale bestsellerauteur van de Washington Poe-serie.

Met Jachtseizoen lanceert M.W. Craven een nieuwe thrillerreeks over Ben Koenig, een man die geen angst kent.

Ben Koenig stond zes jaar geleden aan het hoofd van de elite Special Operations Group van de U.S. Marshals. Samen met zijn team jaagde hij op slechteriken – échte slechteriken – en wist hij iedereen te vinden. Totdat Koenig op een dag zelf spoorloos verdween.

Koenig is al zes jaar op de vlucht. Om onbekende redenen werd hij een schaduw, onzichtbaar, alsof hij nooit had bestaan. Maar nu staat zijn gezicht op elk televisiescherm in het land en is zijn dekmantel ontmaskerd. Koenigs oude baas heeft hem opgespoord en wil dat hij een klus voor hem klaart – zijn dochter is verdwenen en de ex-militair moet haar terughalen, wat het ook kost.

Koening reist af naar Gauntlet, een stadje in de brandende hitte van de Chihuahua-woestijn. De bewoners daar doen er alles aan om hun geheimen te beschermen maar ze zijn niet opgewassen tegen Koening, een man die door zijn zeldzame aandoening geen angst voelt. En hij staat klaar om het jachtseizoen te openen...

Mijn man en ik hebben beiden het boek gelezen.

Mijn oordeel: ik heb ervan genoten, al ben ik een grotere fan van zijn Washington Poe serie, dus ik hoop dat hij daarmee verder blijft gaan. Dit boek was iets meer op de mannelijke lezersmarkt gericht, met veel actie. De humor erin kon ik wel waarderen en ik vond Ben Koenig een leuk, bijzonder personage. Op de schrijfstijl is natuurlijk niks aan te merken, Craven weet hoe hij de aandacht van de lezer vast moet houden. Het verhaal heeft veel vaart en de plottwists houden het boeiend. Maar nogmaals, en daarom raadde ik het mijn man ook aan, het is waarschijnlijk minder geschikt voor de vrouwelijke lezers onder ons (sorry voor het cliché).

Mijn man vond het een vermakelijk verhaal, maar niet bijzonder origineel. Maar ook hij heeft er desalniettemin van genoten.

Nederlands 

Paperback 

9789021044521 

02 april 2024 

384 pagina's

Luitingh-Sijthoff

21,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten