woensdag 15 februari 2023

Review: Malvarina wil een heks worden - Susanna Isern & Laura Proietti



DIT VERHAAL SPEELT ZICH AF IN EEN VALLEI En wat voor een vallei! Hij is namelijk vervloekt. Drie gemene heksen zijn er de baas en iedereen is bang voor hun griezelige toverkunsten. Misschien breekt het zweet je nu al uit en gaan je tanden zelfs klapperen van angst. Maar als je net als ik graag een echte heks wilt worden, had jij vast en zeker ook aangebeld bij het Verboden Kasteel…

Alles aan dit boekje is even mooi! De uitwerking met de zijklep en zogenaamd slotje, de prachtige kleurrijke illustraties en ook het boeiende verhaal zelf.

Malvarina wil een heks worden, ja, maar wel op haar eigen manier. Niet zoals de gemene drie zusterheksen die haar opleiden. In plaats van vliegen op een bezem, wil ze liever op een tapijt vliegen, want dat is wel een stuk comfortabeler. En zo zijn er nog meer voorbeelden. Malvarina is grappig, dapper en eigenwijs; een heerlijk personage.



De illustraties zijn vrolijk en origineel, en natuurlijk zijn ze vaak best eng, met krioelende spinnen en insecten. Samen met het verhaal word je in de wereld van Malvarina getrokken, en hoewel soms griezelig, zou je er echt deel van willen uitmaken. Het is ook geschreven in de ik-persoon, en om Malvarina's gedachten moest ik vaak lachen.



Er komen, volgens mij, nog delen in deze reeks, en ik wil ze dan ook dolgraag allemaal lezen.

Nederlands 

Paperback 

9789051169454 

24 maart 2023 

116 pagina's

14,99 euro

De Vier Windstreken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten