zaterdag 15 oktober 2022

Review: Het gefluister achter de deur - TJ Klune



Wallace Price is een gehaaide advocaat voor wie macht en aanzien de belangrijkste ingrediënten zijn voor een geslaagd leven. Wanneer Wallace plotseling overlijdt en als geest zijn eigen uitvaartdienst bijwoont, komt een gids hem halen en brengt hem naar een ongewoon theehuis.

Hugo, de eigenaar van het theehuis die over bijzondere gaven beschikt, belooft hem te helpen bij het maken van de passage naar het hiernamaals. Wallace accepteert niet zonder slag of stoot dat hij dood is, maar dankzij Hugo en de andere markante bewoners van het theehuis leert hij op wonderbaarlijke wijze als geest menselijker te zijn dan tijdens zijn leven.

Het gefluister achter de deur is een meeslepend en bij vlagen hilarisch verhaal over de verrassende wendingen die het leven na de dood nog kan nemen.

Ik hou, ik hou, ik hou zo ontzettend veel van de boeken van TJ Klune! Zowel 'Het weeshuis in de azuurblauwe zee' als dit boek zijn meesterwerken op alle vlakken.

Klune schrijft grensoverschrijdend en 'out of the box', je kunt zijn boeken niet in een vakje stoppen. Zijn personages zijn telkens heerlijk divers, menselijk complex en hartverwarmend. De vriendschappen zijn bijzonder, de liefde-relaties zijn overheerlijk romantisch zonder in clichés of klefheid te verzanden.

En zijn fantasie! Hoe bizar en origineel ook, je gelooft ieder woord, zo goed kan de auteur het wel inkleden. Je wilt als lezer in de wereld van zijn boeken vertoeven, ook al is het niet allemaal rozengeur en maneschijn. 

Het einde is heerlijk onverwachts, al hoopte ik ontzettend op dit einde. Ik las met spanning, want ik vreesde het ergste. Hoewel het vooral een verhaal is over wat vriendschap en liefde met een mens kan doen, bevat het verhaal ook elementen waardoor je geboeid blijft lezen.

Ik ben superfan van TJ Klune en kijk reikhalzend uit naar zijn volgend meesterwerkje.

Nederlands 

Hardcover 

29 september 2022 

440 pagina's

17,50 euro

Volt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten