woensdag 19 januari 2022

Review: De perfecte echtgenote - Darby Kane



HOORT EEN LIJK NIET TE BLIJVEN LIGGEN WAAR JE HET HEBT ACHTERGELATEN?

Lila Ridgefield woont in een idyllisch stadje met haar man, Aaron, die lesgeeft op de plaatselijke school. Ze lijken een perfect leven te hebben. Als Aaron niet komt opdagen op zijn werk en zijn auto ook nergens wordt aangetroffen maakt Lila zich enorme zorgen. Want hoe kan hij vermist zijn als zij zijn lijk een paar uur geleden in zijn auto op de parkeerplaats van de school heeft achtergelaten?

Terwijl Lila worstelt met de angst dat Aaron het op de een of andere manier heeft overleefd en nu ergens op wraak zint, speelt ze de bezorgde echtgenote en probeert ze de politie om de tuin te leiden. Maar Ginny Davis, de ambitieuze detective die de zaak onderzoekt, vertrouwt Lila niet helemaal en zet alles op alles om de waarheid boven tafel te krijgen.

Het is het thrillerdebuut van auteur Kane, maar ik hoop dat ze nog veel vaker thrillers zal schrijven.
Het plot is bijzonder origineel en heeft zoveel wendingen dat ik er duizelig van werd. Tot op het einde word je verrast! Heerlijk vind ik dat.
Lila is een uiterst intrigerend personage en eigenlijk zou ik nog vaker boeken met haar in de hoofdrol willen lezen. Vooral als het dan samen met detective Ginny Davis zou zijn. Ze zijn geweldig leuk samen; ik heb echt genoten van hun kat en muis dialogen. Twee sterke vrouwen die respect afdwingen.
Ik durf te stellen dat het één van de beste thrillers is die ik de afgelopen maanden las. Echt een pageturner waar alles in klopt, met alle nodige ingrediënten die een boek goed maken en continu de spanning hoog houdt.

Nederlands 
Paperback 
9789021436548 
Druk: 1 januari 2022 
336 pagina's
Uitgeverij Volt
18,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten