zondag 19 februari 2017

Review: Farao - Wilbur Smith


De toekomst van het Egyptische koninkrijk staat op het spel. Taita, voormalig slaaf en nu de adviseur van de farao, zit gevangen in een spel vol intrige, waarbij niemands leven meer zeker is. De loyale Taita zal al zijn moed en kennis moeten gebruiken om de farao te beschermen voor zijn vijanden. Zal hij hem in leven kunnen houden? En kan hij Egypte voor de ondergang behoeden?

Farao is het nieuwe deel van de spannende Egypte-serie van meesterschrijver Wilbur Smith. Je genoot al eerder van Vallei der koningen, Koningsgraf, Magiër en Woestijngod.


Recensie door Tony

Het lijkt wel niet door Wilbur Smith geschreven en dan bedoel ik dat het boek erg teleurstellend was. Personages die opeens in het verhaal geplaatst worden en die je dan maar sympathiek moet vinden, wat me veel moeite kostte. Ik kon zelfs voor het hoofdpersonage Taita geen waardering meer voelen, terwijl ik die in de vorige boeken wel beminnelijk vond, ondanks zijn arrogantie. En laat nu net arrogantie het enige zijn dat er van hem overbleef.
De schrijfstijl is wel zoals altijd vlot en makkelijk, maar dat doet niets af aan het feit dat het een zwak verhaal is. Ik mis veel van de vroegere bekoring, charme en avontuur van een Smith-boek en het komt ook allemaal redelijk ongeloofwaardig over. Ik mis ook een goede opbouw waar de auteur anders wel zo sterk in is.
Het lijkt wel alsof hij geen inspiratie meer had en zich er makkelijk vanaf wilde maken.
Voor de echte Smith hardcore fans, maar ik zou mijn geld eerder uitgeven aan zijn eerder verschenen werken.
Wilbur Smith

ISBN: 9789401606042
Uitgeverij: Xander
Pagina's: 368

Prijs: 19,99

Geen opmerkingen:

Een reactie posten