donderdag 27 april 2023

Review: Vamps - #1 Vers bloed - Nicole Arend



Welkom op Vamps: de oudste en meest exclusieve vampieracademie ter wereld.

Dillon heeft geen idee waarom zijn vader hem naar Vamps stuurt: een afgelegen eliteschool in de Zwitserse Alpen. Hij heeft niets gemeen met de andere leerlingen. Ze zijn arrogant, bloedmooi en… vampiers. Wat doet hij hier?

Al snel komt Dillon erachter dat ook hij geen gewone sterveling is. Sterker nog: van alle leerlingen blijkt hij de meest bijzondere vampier te zijn. Zijn bloed is het bewijs. Maar terwijl Dillons krachten als vampier groeien, groeit ook het gevaar…

Een mooi begin van een nieuwe reeks.

Samen met Dillon stap je in de wereld van de vampiers binnen, en leer je stap voor stap hoe vampiers leven en zijn. Daarbij grijpt de auteur terug naar de klassieke vampierverhalen en eigenschappen, zoals het slapen in een doodskist, het in mist kunnen veranderen, etc. Dat is enerzijds verfrissend, omdat weinig auteurs van vampierverhalen dat nog doen, anderzijds natuurlijk niet bijster origineel.

De auteur schrijft vlot, maar de dialogen komen voor mij niet natuurlijk over. Ik vind de schrijfstijl meer geschikt voor het jonge publiek, tieners van veertien, vijftien jaar. Ook konden de personages me niet echt aangrijpen. Maar dat komt misschien omdat er in dit eerste deel meer nadruk gelegd wordt op wat Dillon allemaal nog moet leren en hoe vampiers leven.

Toch vond ik het een bekoorlijk verhaal en heb ik ervan genoten. Daarom zal ik dan ook graag het tweede deel oppakken, temeer omdat ik ervan overtuigd ben dat de auteur nog veel kan en zal groeien.

Nederlands 

Paperback 

9789026166365 

12 april 2023 

416 pagina's

De Fontein

22,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten