zaterdag 22 april 2023

Review: Spoorloos - Mari Hannah



Wanneer trans-Atlantische vlucht 0113 van Londen naar New York ineens van de radar verdwijnt, snapt niemand wat er gebeurd is. Het bericht domineert elke nieuwsomroep en houdt de autoriteiten in zijn greep. De geliefde van rechercheur Kate Daniels bevindt zich in het vliegtuig, maar Kate wordt gedwongen zich afzijdig te houden van het onderzoek.

Toch kan Kate het niet laten om uit te zoeken wat er is gebeurd in dat vliegtuig. Tijdens een spannende tocht die haar door het hele land en ver buiten haar jurisdictie voert, probeert Kate de waarheid te achterhalen. Al snel neemt het onderzoek wendingen die Kate zich niet had kunnen voorstellen. Maar niemand is veilig en zeer gevaarlijke mensen houden haar in de gaten…

Het begint gelijk spannend, je wordt middenin het verhaal gegooid, maar de spanning blijft niet aanhouden en verdwijnt zelfs af en toe helemaal.

Ik kon me niet met de personages vereenzelvigen, noch raakte ik door het verhaal geboeid, en dat omdat de schrijfstijl me niet aansprak. Ik vond het droog en zonder veel gevoel geschreven.

Het is blijkbaar niet het eerste deel uit de reeks met Kate, maar wel de eerste vertaling. Dat vormt op zich geen probleem, het is goed alleenstaand te lezen.

Het plot zit wel degelijk in elkaar en het is duidelijk dat de auteur weet hoe het eraan toe gaat op een luchthaven. Ook de ontknoping was origineel en verrassend.

Misschien had de auteur toch het eerste deel moeten laten vertalen en had ik zo me beter in de personages kunnen inleven.

Nederlands 

Paperback 

9789024599295 

15 juni 2022 

384 pagina's

Luitingh-Sijthoff

22,99 euro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten