woensdag 17 maart 2021

Review: De erfenis – Jennifer Lynn Barnes

 


'Dit moet een vergissing zijn. Een man die ik nog nooit heb ontmoet, heeft me zojuist miljarden nagelaten. Zulke dingen gebeuren gewoon niet, punt.'

De toekomst van Avery Grambs en haar halfzus ziet er niet al te rooskleurig uit. Samen kunnen ze maar net de eindjes aan elkaar knopen en uitzicht op betere tijden is er niet. Totdat Avery hoort dat ze een fortuin heeft geërfd van een filantroop die ze nog nooit ontmoet heeft... en niemand weet waarom.

Om de miljardenerfenis van Tobias Hawthorne in ontvangst te kunnen nemen, moet Avery voldoen aan één voorwaarde: ze moet per direct intrek nemen in Hawthorne House en daar een jaar lang blijven wonen. Helaas wordt het huis ook bewoond door de zojuist onterfde familie (inclusief vier knappe kleinzoons) die op zijn zachtst gezegd niet allemaal even blij zijn met de komst van deze vreemdeling die er met hun geld vandoor gaat. Er is een vraag die iedereen bezighoudt: waarom Avery?

Deze prachtig uitgevoerde hardcover is voorzien van een door Sophie Pluim geïllustreerde stamboom van de familie Hawthorne.

Allereerst de complimenten aan de uitgeverij voor de uitvoering; de hardcover met prachtige afbeelding en de illustratie van de stamboom binnenin.

Ik begon dit boek met hoge verwachtingen en deze zijn deels ingelost. Avery is een prettig, slim en pittig personage om te volgen. Ook de andere karakters, waaronder haar zus en de vier Hawthorne broers worden goed omschreven en kun je daardoor levendig voor je zien.

Avery wil het raadsel oplossen waarom zij de erfenis van Tobias Hawthorne heeft gekregen. Ze wordt in een spel betrokken, samen met de broers, die Tobias opgezet heeft. Maar waarom dit spel? En waarom Avery?

Stapsgewijs wordt het duidelijk en komen geheimen uit het verleden aan het licht. Ik heb genoten van de zoektocht en de interacties tussen Avery en de broers, maar toch greep het me niet helemaal. Laat ik het zo zeggen: ik pakte het boek met plezier op om verder te lezen, maar kon het ook weer makkelijk wegleggen. Toch zou ik het niet hebben willen missen, want het is een leuk gevonden verhaal.

Het einde bevat een serieuze cliffhanger en ik ben dan ook erg benieuwd naar het vervolg.

Drie en een half op vijf sterren.

 

ISBN: 9789463491723

 

Uitgeverij: Blossom Books

Hardcover

Pagina’s: 392

 

Prijs: 19,99€

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten