woensdag 7 oktober 2020

Review: Gevaarlijke stroming – Preston & Child



Pendergast en junior agent Coldmoon raken verzeild in een race tegen de klok als tientallen identieke groene sneakers met daarin een afgehakte menselijke voet aanspoelen op een eiland voor de kust van Florida.
Pendergast begint met tegenzin aan de zaak, maar voelt zich algauw aangetrokken tot dit absurde mysterie. Tot overmaat van ramp blijven er tijdens het onderzoek alsmaar meer voeten aanspoelen. Pendergast en Coldmoon komen tegenover een tegenstander te staan die krachtiger en dodelijker is dan ze ooit zijn tegengekomen.


Pendergast en Constance reken ik toch wel tot mijn favoriete boekpersonages. En agent Coldmoon, de nieuwe partner van Pendergast die er in de laatste boeken is bijgekomen, vind ik uitstekend bij ze passen, juist omdat hij helemaal anders is.
Het raadsel waar de schoenen met afgehakte voeten vandaan komen blijft lang standhouden, maar de weg ernaartoe vond ik minder intrigerend dan bij de vorige delen. Er zijn trouwens twee raadsels op te lossen: de voeten én ook een spook dat zich in het huurhuis van Constance en Pendergast op houdt. Constance gaat achter het spook aan, terwijl Coldmoon en Pendergast zich op het andere probleem storten.
Hoewel ik ook weer van dit boek genoten heb, was het toch minder dan bij de vorige. Misschien te veel technische uitweidingen waardoor mijn aandacht verslapte. Minder mysterie en meer legeractie, daar kan het ook aan liggen. Dus het is niet zo dat het boek per se slechter is, de opbouw leunde gewoon minder goed aan bij mijn smaak.
Dat neemt niet weg dat ik weer reikhalzend uitkijk naar een nieuw avontuur met Pendergast.

ISBN: 9789024590018

Uitgeverij: Luitingh-Sijthoff
Pagina’s: 394

Prijs: 21,99


Geen opmerkingen:

Een reactie posten